در حال حاضر ۲.۵ میلیون متر مربع پروژه کلنگ خورده با پیشرفت ۵ الی ۸۰ درصد داریم که برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال لازم است

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمد حسین امید در دانشگاه محقق اردبیلی سیاست فعلی وزارت علوم را رشد کیفی دانست و اظهار داشت : به همین منظور طرح آمایش آموزش عالی در این وزارتخانه تدوین می شود و تا شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه از این حیث استان اردبیل وضعیت مطلوبی دارد، افزود: توسعه کمی بدون توجه به اقتضائات یکی از چالش های فعلی است و هر چند رشد کمی در مقطعی اولویت بوده است، این اتفاق باعث آسیب هایی در وزارت علوم  شده؛ از جمله اینکه در موسسات غیر انتفاعی این مشکل به جد دیده می شود.

امید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه کمی باید در چارچوب آمایش باشد و به همین منظور طرح آمایش تهیه می شود تا به نیازهای موجود پاسخ دهد، گفت: نوسازی ناوگان پژوهشی کشور در دستور کار است و اینکه تجهیزات فرسوده می تواند کیفیت آموزش را کاهش دهد اظهارات صحیحی است و از سال آینده با اولویت قائل شدن به آزمایشگاه های مرکزی این نوسازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به طرح پیشنهادی مبنی بر حمایت دولت از بازسازی ناوگان پژوهشی تاکید کرد و افزود: قرار است درخواست هایی در این راستا با درخواست سایر حوزه ها از جمله بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی تجمیع شده و در صورت وجود منابع برای برنامه ششم تامین اعتبار شود.

امید در ادامه با بیان اینکه مسئولان استانی رویکردهای متفاوتی نسبت به دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های سراسری دارند، تصریح کرد: در اغلب استان ها مسئولان به ویژه استانداران از وجود دانشگاه مادر به عنوان یک سرمایه حمایت می کنند و در استان اردبیل هم باید این رویه اعمال شود.

وی به ضرورت حمایت از دانشگاه ها و موسسات پژوهشی تاکید کرد و افزود: در عین حال باید از ظرفیت خیرین نیز مدد گرفته و در این خصوص اعتمادسازی شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به پیگیری ردیف بودجه مستقل برای پارک علم و فناوری استان اردبیل اشاره و گفت: در عین حال حمایت از موسسات غیرانتفاعی نیز در دستور کار وزارتخانه است؛ چرا که این موسسات زمانی که برگزاری کنکور سد بزرگی در مقابل دانش آموزان بود به کمک وزارت علوم آمدند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم پروژه های نیمه تمام قابل توجهی دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲.۵ میلیون متر مربع پروژه کلنگ خورده با پیشرفت ۵ الی ۸۰ درصد داریم که برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال لازم است و این در حالی است که اعتبار تخصیصی در سال پنج هزار میلیارد ریال است و اگر تورم را در نظر نگیریم ۱۰ سال و اگر در نظر بگیریم ۳۰ سال زمان نیاز است تا پروژه ها به اتمام برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار