مدیردفترحمایت از حقوق زنان وکودکان استان قزوین، از ارجاع یکهزار و 584 پرونده طلاق توافقی به مراکز مشاوره خصوصی استان درسال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مرجان سیفی پور در دومین نشست منطقه ای مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان وکودکان که با حضور مدیران استان های البرز، تهران، سمنان، قم، مازندران در دادگستری استان قزوین برگزار شد، افزود: از این تعداد 191 پرونده به سازش منجر و 260 مورد با عدم سازش به دادگستری بازگردانده شد.

وی استقرار تیم کاهش طلاق بهزیستی و ارائه خدمات به مراجعین را از دیگر اقدامات انجام شده دفترحمایت از حقوق زنان و کودکان دانست و افزود: این تیم به منظور کاهش طلاق زوجین با همکاری بهزیستی برای زوجینی که احتمال سازش بین آنها وجود دارد، انجام می شود.

سیفی پور عنوان کرد: در این راستا همچنین شورای حل اختلاف خانواده در دو شعبه دادگستری استان به منظور رسیدگی به پرونده هایی مانند جهیزیه، نفقه و تمکین استقرار پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه با تنظیم قرادادی با مراکز مشاوره خصوصی پرونده های طلاق های توافقی از سوی دادگستری به این مراکز ارجاع شده است، افزود: نظارت بر کار و دریافت آمار و رسیدگی به شکایات از آنها زیر نظر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری صورت می گیرد.

مدیردفترحمایت از حقوق زنان وکودکان استان قزوین توزیع بروشورهای آموزشی با موضوعات افزایش جمعیت، آسیب های ماهواره، جلسات اخلاق و پاسخگویی شرعی به زنان و شناسایی خانواده های بی بضاعت را دیگر خدمات دفتر حمایت از زنان وکودکان استان اعلام کرد.

سیفی پوراضافه کرد: اصلاح وضعیت زنان و کودکان و حل مسائل و مشکلات آنان اگر با روشی مناسب و مبتنی برالگوی دینی و بومی صورت گیرد، دستاوردهای زیادی برای جامعه خواهد داشت.

وی بازدیدهای ماهانه از بند زنان زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت و پیگیری پرونده زندانیان در راستای تامین و پیگیری حقوق زنان و کودکان استان در سال های اخیر را از جمله اقدامات این دفتر در حمایت از حقوق زنان دانست.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ارجاع ، طلاق ، توافقی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.