برنامه ریزی صحیح در تولید محتوای فضاهای مجازی، تأثیر پذیری پیام‌ها را دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حمایت‌های فکری و مدیریتی مؤثر، برنامه ریزی صحیح ، ترغیب و تشویق جوانان خلاق، فرهیخته و علاقمند به فعالیت در این حوزه و جهت دهی در تولید محتوایی مورد نیاز فضاهای مجازی، جذابیت و تأثیر پذیری انتقال پیام‌ها را دوچندان خواهد کرد.

علی‌اکبر صفی‌پور در این پیام آورده است: از میان معجزات و خارق عاداتى که از پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلم ) صادر شده، قرآن برترین سند زنده حقانیت او است. قرآن کتابى است فوق افکار بشر، که تاکنون کسى نتوانسته کتابى همانند آن را بیاورد، این کتاب یک معجزه بزرگ آسمانى است.

علت اینکه قرآن به عنوان سند زنده حقانیت پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله وسلم ) و معجزه بزرگ او از میان تمام معجزاتش برگزیده شده این است که قرآن معجزه اى است گویا، جاودانی، جهانى و روحانى قرآن یک معجزه گویا است، نیازى به معرفى ندارد خودش به سوى خود دعوت مى کند، مخالفان را به مبارزه مى خواند محکوم مى سازد، و از میدان مبارزه، پیروز بیرون مى آید، و اکنون پس از گذشت بیش از 1400سال، به دعوت خود ادامه مى دهد، هم دین است و هم معجزه، هم قانون است و هم سند قانون.

وی افزود: قرآن بستگى به زمان و مکان خاصی ندارد، به همان شکل که در محیط تاریک حجاز تجلى کرد، امروز بر ما تجلى مى‌کند، بلکه گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش به ما امکاناتى داده است که بتوانیم استفاده بیشترى از آن نسبت به مردم اعصار گذشته بنمائیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دیجیتال، سایتها و وبلاگها، امکانات و ابزارهایی است که می‌توانند همراه و همگام با رشد و پیشرفت‌‌های دانش بشری، نقش بسزایی در توسعه، تبلیغ و ترویج بسیاری از علوم بالاخص معارف قرآنی و علوم حقه اهل بیت (ع) ایفا نمایند، یادآور شد: حمایت‌های فکری و مدیریتی مؤثر، برنامه ریزی صحیح ، ترغیب و تشویق جوانان خلاق، فرهیخته و علاقمند به فعالیت در این حوزه و جهت دهی در تولید محتوایی مورد نیاز فضاهای مجازی، جذابیت و تأثیر پذیری انتقال پیام‌ها را دوچندان خواهد کرد.

یادآور می شوم: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای سومین بار میزبان برگزاری جشنواره سراسری وبلاگ نویسی با رویکرد قرآنی است. میزان استقبال مخاطبان و مشتاقان در این برنامه فرهنگی قرآنی و تداوم برگزاری جشنواره، مؤید وجود فطرت‌های پاکی است که همچنان جویای سیراب کردن کام‌های عطشناک خود از معرفت و حقیقت ناب الهی هستند. امیدوارم که در سالهای آتی نیز با ادامه این مسیر و با برگزاری جشنواره‌هایی با محتوا و کیفیت بهتر بتوانیم رسالت خطیر خویش را به سرانجام مقصود برسانیم."

گفتنی است :سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار شد .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.