مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نوآوری در عرصه فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صفی‌پور، در نشست صمیمی مدیران مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت استان بر نوآوری در فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد .

وی با بیان این‌که 65 مؤسسه قرآن و عترت زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: تمامی این مؤسسات در سطوح مختلف فعالیت‌های ارزشمندی داشته‌اند که تعدادی از آن‌ها به صورت شاخص برنامه‌هایی در سطح کشور و نمونه ارایه می کنند .

صفی‌پور با اشاره به این‌که هر یک از مؤسسات قرآنی استان افتخاری برای عرصه فرهنگی آذربایجان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: اغلب فعالان این عرصه به صورت افتخاری مروج مبانی قرآنی هستند که کار این بزرگواران بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تعدادی از این مؤسسات طیف قابل توجهی از نوجوانان و جوانان منطقه را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده‌اند، تصریح کرد: انتظار داریم فعالیت مؤسسات قرآنی استان با توجه به رشد و توسعه فناوری‌های نوین متحول شود .

بنابر این گزارش، در این نشست مدیران هر یک از مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی به ارایه نکته نظرات، پیشنهادات و طرح مشکلات خود پرداختند که حجت الاسلام حشمتی، معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج این معاونت به سؤالات طرح شده پاسخ دادند .

رفع مشکل روند تمدید و صدور پروانه فعالیت، بیمه فعالان قرآنی، تعیین جایگاه مؤسسات قرآنی در عرصه فرهنگی، مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام مؤسسات، اصلاح در زمان‌بندی آزمون‌های سراسری، تغییر نگرش در فعالیت های قرآنی از جمله موارد طرح شده در این نشست بود .

همچنین تأکید بر پرهیز از آمارمحوری در فعالیت‌های قرآنی، اعطای کمک هزینه در برنامه‌های ابتکاری مؤسسات، مساعدت در ساخت فیلم، اینمیشن، ارتقای سطح دانش دبیران و فعالان عرصه قرآنی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی و قرآنی حوزه های علمیه از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.