واتیکان تمایلی به اهتزاز پرچم خود در مقر سازمان ملل ندارد

واتیکان از قطعنامه فلسطین درباره اهتزاز پرچم بر فراز سازمان ملل حمایت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، مقامات واتیکان دیروز اعلام کردند تا زمانیکه پاپ فرانسیس در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نکند، پرچم این کشور در کنار پرچم‌های 193 کشورعضو این سازمان به اهتزاز در نخواهد آمد. 

نمایندگان فلسطینی پنجم شهریور با ارائه پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار اهتزاز پرچم‌ کشورهای غیرعضو این سازمان شدند. فلسطین و واتیکان عضو سازمان ملل نیستند. مردم فلسطین نیز از این قطع‌نامه حمایت کردند و حالا امیدوارند هنگام سخنرانی محمود عباس در نشست امسال این مجمع، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمده باشد. 

امروز قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل درباره درخواست مردم فلسطین رأی‌گیری شود. ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل، اعلام کرد امیدوار است این قطع‌نامه با رأی اکثریت به تصویب برسد.

 نماینده واتیکان در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت: واتیکان مایل نیست نامش در این قطع‌نامه برده شود و از آن حمایت نمی‌کند. او همچنین اعلام کرد حتی اگر این قطع‌نامه تصویب شود، پرچم واتیکان پیش از سخنرانی پاپ فرانسیس به اهتزاز در نخواهد آمد.

رژیم صهیونیستی از سازمان ملل خواست با این درخواست فلسطین موافقت نکند. نماینده این رژیم در سازمان ملل، تشکیلات خودگردان فلسطین را به تغییر سنت دیرینه این نهاد بین‌المللی برای کسب منافع سیاسی متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار