80 درصد گچ کشور معادل 6 درصد گچ دنیا در استان سمنان استخراج و تولید می شود و وجود حدود 40 کارخانه تولید گچ، استان سمنان را به قطب تولید این محصول معدنی تبدیل کرده است.

سومین همایش ملی گچ مهر امسال در دانشگاه سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دبیر اجرایی سومین همایش ملی گچ در سمنان با اشاره به اینکه تاکنون 33 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده، گفت: سومین همایش ملی گچ، پانزدهم و شانزدهم مهر 94 در دانشگاه سمنان برگزار می شود. 
 
ابراهیم نجفی کانی افزود: مهلت ارسال مقالات تا هفتم شهریور بود که با توجه به درخواست متقاضیان، این مهلت تا بیستم شهریور تمدید شده است. دبیر اجرایی سومین همایش ملی گچ اظهار کرد: کار داوری مقالات پس از این تاریخ توسط 12 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاههای سمنان، علم و صنعت و همچنین متخصصانی از پژوهشگاه استاندارد و مرکز تحقیقات ساختمان آغاز می شود.

 نجفی به محورهای برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در چهار محور اکتشاف و استخراج ذخایر گچ، بهینه سازی در صنایع فرآوری گچ، تنوع محصولات بر پایه گچ و بازار محصولات گچی برگزار می شود . 

وی با بیان اینکه سومین همایش ملی گچ پانزدهم و شانزدهم مهر 94 در دانشگاه سمنان برگزار می شود تصریح کرد: برقراری ارتباط بین صنعت گچ کشور با مجامع علمی دانشگاهی، ارائه آخرین دستاوردهای علمی - پژوهشی و صنعتی، ارتقای سطح دانش فنی روش های تولید، تنوع محصول و کیفیت و بهبود جایگاه صنعت گچ در توسعه پایدار کشور، از اهداف برگزاری این همایش است .

وی گفت: علاقه مندان برای شرکت در این همایش تا یکم مهر 94 فرصت دارند با مراجعه به پایگاه http://irangypsum.ir ثبت نام نمایند. 

دبیر اجرایی سومین همایش ملی گچ در سمنان افزود: تا کنون دو نشست تخصصی با موضوع گچ نیز به منظور برگزاری هر چه بهتر این همایش ملی، با حضور استادان و فعالان این عرصه از سراسر کشور، در دانشگاه سمنان برگزار شده است. این همایش به همت گروه پژوهشی گچ و دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان برگزار می شود.

 80 درصد گچ کشور معادل 6 درصد گچ دنیا در استان سمنان استخراج و تولید می شود و وجود حدود 40 کارخانه تولید گچ، استان سمنان را به قطب تولید این محصول معدنی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: همایش ، گچ ، دانشگاه سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.