دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی :ایران تنها کشور منطقه است که بیشترین پذیرش مهاجر خارجی و خدمت رسانی به این افراد را داشته است و فرهنگ تکریم و احترام به مهاجرین باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت الله محسن اراکی در دیدار  مدیر کل اتباع و مهاجرین استانداری قم، بر حفظ کرامت مهاجرین اتباع خارجی تاکید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش نهاد های فرهنگی در زمینه تکریم و احترام به مهاجرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری را در این راستا ایفا کند و در بعد فرهنگی مهاجرین باید طرح‌های دقیقی برنامه ریزی و اجرا گردد.

آیت الله اراکی حضور اتباع افغانستان و عراقی در سپاه بدر طی هشت سال دفاع مقدس را یکی از اتفاقات نادر در کشور  دانست و گفت: تبعه خارجی برای ملتی دیگر بدون هیچ الزامی وارد میدان جنگ شود و خون خود را تقدیم کند، از همین رو باید کار ویژه‌ای برای تجلیل از خانوادهٔ مهاجرین شهید صورت گیرد.

وی  سیاست‌ها و استراتژی استکبار جهانی انگلستان و آمریکا از 200 سال پیش تا کنون را موجب ایجاد اختلاف و خشنونت در منطقه دانست و  اظهار کرد: مسئولان و ملت ایران باید هوشیار باشند تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

آیت الله اراکی میزان و قدرت هر کشور را وابسته به نخبگان آن کشور دانست و گفت: باید امکاناتی فراهم شود تا نخبگان مهاجر از خدمات ویژه بهره‌مند گردند.

تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از نخبگان فرهنگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه، تشکیل جلسات «خانواده سالم»، ایجاد ستاد برگزاری یادواره شهدای مشترک ایران و افغانستان، شناسائی بیش از 2000 نفر از اقشار آسیب پذیر و جذب کمک‌های بین المللی در رابطه با خانواده‌های بی‌بضاعت، تسهیل در امور اداری اتباع در حد امکان و همچنین گسترش فعالیت‌های وب سایت به منظور کاستن از مراجعات حضوری اتباع از جمله اقدامات گزارش شده توسط عباس شیرمحمدی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی بود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اتباع ، خارجی ، کرامت ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.