از آنجايي که امروزه با آمدن امکانات مختلف براي لپتاپ ها، انتخاب يکي از آنها را براي خريد سخت کرده است قصد داريم تا با اشاره به نکاتي، کمي شما را در اين امر کمک کنيم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان از آنجايي که امروزه با آمدن امکانات مختلف براي لپتاپ ها، انتخاب يکي از آنها را براي خريد سخت کرده است قصد داريم تا با اشاره به نکاتي، کمي شما را در اين امر کمک کنيم. اين نکات در قالب يک تجربه شخصي، از فردي است که با ندانستن نکات مذکور دست به انتخاب اشتباهي زده است.

مدتي قبل من درباره يک لپ تاپ بررسي هايي را انجام دادم و پس از آن اقدام به خريداري يک ايسوس مدل ZENBOOK UX305 نمودم که اين لپ تاپ به نظر مي رسيد يک جايگزين مناسب براي لپ تاپ قديمي من باشد، با اين حال داراي مشکلاتي نسبت به مدل قبلي من (سامسونگ سري ۹) بود.

من در خريد اين لپ تاپ به سه نکته اساسي دقت لازم را نداشتم که از اين موضوع احساس تاسف مي کنم به همين دليل اين سه نکته را براي خريداراني که تمايل به خريد لپ تاپ دارند بازگو مي کنم تا دقت لازم و کافي را در انتخاب خود داشته باشند.

۱- توچه کنيد که لپ تاپ مورد نظر شما هارد SSD داشته باشد.
در واقع ZENBOOK داراي يک درايور قدرتمند با ۲۵۶ گيگا بايت حافظه داخلي است و در ميان انتخاب هاي من بهترين بود.

با اين همه هرگز به فکر انتخاب يک لپ تاپ بدون درگاه SSD نباشيد.

به خاطر طراحي خاص درايور، اين لپ تاپ نسبت به همتايان قادر به پردازش سريع تر فرايند ها مي باشد.

اين مسئله که قدرت ذخيره سازي اين لپ تاپ کم است کاملا واضح است با اين حال شما بايد بررسي کنيد و ببينيد که چه ميزان حافظه براي کار خود نياز داريد و اگر که شما نياز زيادي به حافظه داخلي نداريد اين لب تاپ مي تواند انتخاب مناسبي براي شما باشد.


۲- کليد ها بايد داراي نور پس زمينه باشند.
من هرگز تا به امروز متوجه اين موضوع که کليد ها بايد داراي نور پس زمينه باشند نشده بودم. ممکن است که شما از اين قابليت لپ تاپ هميشه استفاده نکنيد ولي ارزش آن زماني پديدار مي شود که شما مجبور باشيد از اين لپ تاپ در محيط کم نور استفاده کنيد.

اين موضوع براي اين مدل ايسوس جاي تاسف زيادي دارد چرا که کليد هاي آن داراي اين تکنولوژي نيستند.

هر چند که اين موضوع کم اهميت به نظر ميرسد با اين حال بهتر است که شما نيز درباره اين مسئله دقت لازم را با توجه به مکان استفاده از لپ تاپ داشته باشيد.

۳- صفحه کليد و صفحه لمسي را تست کنيد.
هنگام که اقدام به خريداري يک لپ تاپ مي کنيد فقط به وضوح بالاي آن، پردازنده سريع و حافظه آن و … توجه نکنيد بلکه به صفحه کليد آن و صفحه لمسي آن نيز بايد توجه کنيد زيرا که شما براي استفاده از لپ تاپ بايد تمامي مدت از اين دو جزء بهره لازم را ببريد.

نتيجه اين تجربه اين است که در هنگام خريد يک لپ تاپ به ويژگي هايي از لپ تاپ که با چشم و دست شما ارتباط مستقيم دارند توجه کنيد همانند صفحه نمايش و کيبورد.

اگر براي شما امکان دارد سعي کنيد تا حد امکان از خريد لپ تاپ خود به صورت آنلاين خودداري نماييد و آن را به صورت حضوري خريداري کنيد تا بتوانيد آن را تست کنيد.

منبع: تیک

انتهای پیام/
برچسب ها: لپتاپ ، خرید ، نکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
از کجا کپی کردید ؟ :|
اس اس دی میخوایم چه کنیم ؟
نور پس زمینه اکثرا ندارند !
کسی هم صفحه لمسی نمیخواد انقدر گرونه