رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرای پروژه آب نیرو مجتمع پتروشیمی و مجتمع فولاد مکران چابهار خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ نادر میرشکار افزود: این مراسم در روز پنجشنبه 19 شهریورماه در مکان‌های تعیین شده در شهرستان چابهار برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با مجتمع پتروشیمی مکران چابهار بر اساس گزارشات ارسالی توضیحاتی ارائه داد و ادامه داد: سایت پتروشیمی در قالب 20 طرح با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد دلار و تولید محصولاتی از جمله متانول، اوره آمونیاک، اتیلن، پروپیلن با ظرفیت 30 میلیون تن پس از پایان اجرای طرح زمینه ایجاد 20 هزار شغل را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروندان چابهاری
۱۰:۰۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
به یاری مردم چابهار که قرار است آلودگی های کارخانه پتروشیمی به سمت آنها سرازیر شود بشتابیید
سلام
ما جمعی از مردم چابهار تقاضا داریم که مسئولین را از موضوع هشدار خطر آلودگی برای مردم چابهار پس از ساخت کارخانه پتروشیمی در نزدیکی شهر و مناطق مسکونی آگاه کنید و از آنها بخواهید که نگذارند این کارخانه آلوده کننده در جای نامناسب و نزدیک شهر و خانه های ما ساخته شود . چون واقعا ادامه زندگی برای مردم در نزدیکی کارخانه های آلاینده و مواد سمی آن بسیار سخت و دشوار خواهد شد و مثل عسلویه انواع آلودگی ها و بیماری ها سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار می دهند . چرا به خاطر سود بعضی از افراد سلامتی مردم و محیط اطراف آنها باید بخطر بیافتد مگر قانونی برای این کار نیست ؟. چرا محیط زیست جلوی این کار را نمیگیرد ؟ چرا سودجویان به هر صورتی که شده می خواهند کارخانه پتروشیمی را در جای نا مناسب و نزدیک شهر بسازنند ؟ شهر ما بر خلاف شهرهای دیگر بسیار وسیع است پس چرا می خواهند کارخانه را در کنار محل زندگی و سکونت ما بسازنند ؟ چرا سلامتی مردم با وجودی که می دانند این کارخانه در آینده مشکلات زیادی برای سلامتی مردم ایجاد می کند برای مسئولین مهم نیست ؟ اگر سلامتی و آسایش نباشد پس چه چیزی دیگری مهم تر از آن وجود دارد ؟ لطفا به فکر مردم باشید و خواسته مردم را از مسئولین بخواهید .