وزیر سابق اطلاع رسانی کویت مدعی شد هدف ائتلاف عربی جلوگیری از سیطره ایران بر یمن بود که محقق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سعد بن طفله،" وزیر سابق اطلاع رسانی کویت،در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره تلاش نیروهای متجاوز سعودی برای اعزام نیروی بیشتر به یمن و در پاسخ به این پرسش که آیا توجه ائتلاف سعودی به راه حلی سیاسی بحران یمن به تعویق افتاده است،گفت: من امیدوارم این جنگ به زودی متوقف شود.

وی در ادامه مدعی شد: "این جنگ بر همه ما در این منطقه تحمیل شده است و هدف اساسی این جنگ، یمنی ها و ائتلاف عربی این بوده است که یمن به حیاط خلوت ایران تبدیل نشود و این هدف راهبردی برای ائتلاف محقق شده است. ایران با حمایت تسلیحاتی از گروه های هرج و مرج طلب در یمن می خواست این کشور را به خواستگاه اهداف خود علیه کشورهای عرب خلیج(فارس) تبدیل کند ولی این خواسته ایران هرگز محقق نخواهد شد."

وی گفت: از باقی ماندگان نیروهای عبدالله صالح و انصارالله انتظار داریم قطعنامه 2206 شورای امنیت را اجرا و از شهرها عقب نشینی کنند تا دولت قانونی یمن در این کشور مستقر و سپس گفتگو میان گروه های یمنی آغاز شود. بازگشت دولت قانونی یمن به این کشور یکی از خواسته های جامعه بین المللی، ائتلاف عربی و ملت یمن است. باید نیروهای شبه نظامی کودتاچی از صنعا پایتخت خارج شوند و نهادهای دولتی را در اختیار دولت این کشور قرار دهند و سپس مذاکرات آغاز خواهد شد.

وی افزود: "من تمایلی به حمله زمینی به یمن ندارم و امیدوارم طرف هایی که یمن را به آتش کشیدند به عقل و منطق روی آورند. در حال حاضر توپ در زمین انصارالله و علی عبدالله صالح قرار دارد و باید آنان به مشکلات مردم یمن توجه کنند."

این در حالیست که عربستان سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، به قدرت این کشور را هدف تهاجم و تجاوز نظامی قرار داده است.

بنا بر اعلام سازمان ملل، حملات عربستان در یمن از بیش از 4 هزار و 500 کشته بر جای گذاشته که نزدیک به نیمی از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. با این حال منابع محلی یمن می‌گویند شمار کشته شدگان بسیار بیشتر از این رقم است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار