سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی به وجود بیش از 3 هزار و 200 واحد تولیدی – صنعتی در استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدزاده در نشست شورای اداری شهرستان جلفا اظهار کرد: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در حال حاضر بسترهای توسعه اقتصادی در استان فراهم می باشد که باید از این فرصت به نحوشایسته و موثری استفاده کرد.

وی افزود: مزیت های بالفعل استان در بخش های تولیدی، گمرکات، گردشگری و کشاورزی از بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی است که می تواند رونق و توسعه در این بخش ها را به دنبال داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار و 200 واحد تولیدی – صنعتی در استان تشریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و رفع موانع رونق واحدهای تولیدی در استان شتاب بیشتری گرفته است.

محمدزاده به تشکیل شورای گفت و گو با تجار و سرمایه گذاران در استانداری اشاره کرد و افزود: با تشکیل این شورا از زمان استقرار دولت یازدهم تاکنون، تحول شگرفی در افزایش جذب سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی در سطح استان صورت گرفته است.

وی سودآور بودن درکنار وجود امنیت سرمایه گذاری را از ظرفیت های سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی بیان و خاطرنشان کرد: حضور صدها هیات اقتصادی و پارلمانی خارجی در استان طی دو سال گذشته نشان از ظرفیت بالای سرمایه گذاری استان می باشد.

محمدزاده ادامه داد: در راستای توسعه اقتصادی و فراهم کردن شرایط سهل سرمایه گذاری، مذاکرات اولیه با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان برای استفاده از مسیر ترانزیت آن جمهوری به کشورهای آسیای میانه آغاز شده و پیشرفت هایی داشته است.

وی وجود منطقه آزاد ارس و استعدادهای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، گردشگری و کشاورزی در این منطقه را ظرفیت بزرگی برای توسعه استان و شمال غرب کشور بیان کرد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان، وجود ظرفیت های بالا در این شهرستان را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه مفید ارزیابی کرد.

زاهد محمودی به توان بالای کشاورزی، آبزی پروری، گردشگری و حمل و نقل در شهرستان اشاره و تشریح کرد: همسایگی با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان، وجود گمرکات با سابقه و امکان ریلی آسان با سراسر کشور از مزیت های توسعه ای این شهرستان است.

وی افزود: با تلاش و برنامه ریزی دقیق و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق مرزی، شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این خطه مرزی رقم خورده است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.