معاون حمل و نقل و ترافیک "شهرداری تهران"، درباره آخرین وضعیت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی تجربه موفقی در دنیاست، گفت: این موتورها اکنون در پنج قاره جهان استفاده می‌شود، اما متاسفانه در ایران ما از موتورهای بنزینی کاربراتوری استفاده می‌کنیم که آلودگی بسیاری تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور شده است، گفت: اولین موتورها وارد شده و مجوزهای لازم را از سازمان‌هایی نظیر محیط‌زیست دریافت کرده‌اند و پلاک شده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سه نوع تسهیلاتی که شهرداری برای کاربران این موتورها در نظر گرفته است، گفت: در وهله اول یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان کمک بلاعوض یا وام کم بهره است که به متقاضیان داده می‌شود.

تشکری هاشمی اضافه کرد: برق رایگان در نقاط اصلی شهر تعبیه می‌شود که شامل شارژ سریع و شارژ معمولی است.

وی با اشاره به تسهیلات سوم، گفت: در محدوده مرکزی بازار، فضای پارک اختصاصی را در نظر گرفته‌ایم؛ ضمن اینکه محدودیت‌های موتورهای بنزینی در آینده بیشتر خواهدشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه موتورسیکلت‌های کاربراتوری حتی نمی‌توانند استانداردهای یورو ۱ را کسب کنند، لذا باید هر چه سریعتر جایگزین شده و از رده خارج شوند.

تشکری هاشمی با اشاره به بهای موتورسیکلت‌های برقی گفت: این موتورها بر اساس قدرت موتور و امکانات آن، از قیمت ۲.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۰ میلیون و بیشتر می‌رسد؛ ضمن اینکه تاکنون حدود ۵۰۰۰ تقاضا برای خرید این موتورها ثبت شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
شهرداري در طرح ملي در شهرهاي پرجمعيت با جايگزين كردن موتورهايبرقي با موتورهاي دوزمانه و از رده خارج كردن آنها، خدمت بزرگي به رفع آلودگي شهرها مي كند. حتي ورود موتورهاي غير برقي را در بعضي از مناطق ممنوع نمايد.