سخنگوی کاخ سفید نقش کنگره را در بررسي برجام "خرابکارانه" توصيف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نقش کنگره را در بررسی برجام خرابکارانه توصیف کرد.

جاش ارنست در نشست خبری خود در کاخ سفید درباره برنامه جامع اقدام مشترک « برجام» به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. در این نشست، خبرنگاری پرسید: آیا شما انتظار دارید که همه چهل و یک سناتوری که حامی توافقنامه هستند، در مسیر رای گیری مانع ایجاد کنند؟

جاش ارنست در پاسخ گفت: هر یک از این اعضای سنا اعلام خواهند کرد که چگونه درباره این رویه هایی که شما می پرسید، رای خواهند داد. من دراین باره چیزی ندارم که از جانب این سناتورها بیان کنم؛ اما فکر می کنم هرکسی که بحث ها را در فصل بهار درباره قانون کورکرــ کاردین دنبال کرده باشد نباید تعجب کند که این قانون درباره نقش کنگره در زمینه هرگونه توافقنامه بین المللی با ایران است. مسأله که ما اکنون درباره اش بحث می کنیم دقیقا همان چیزی است که در روند پیش بینی شده بود.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش دیگری درباره کسب حمایت چهل و یک سناتور از برجام گفت: نقشی که کنگره برای خود ایجاد کرد، اساسا فرصتی برای تاثیر گذاری بر این توافقنامه به شیوه ای خرابکارانه بود. این نقشی است که کنگره برای خود طراحی کرده است. ما خشنودیم توانسته ایم حمایت کافی را در کنگره آمریکا بدست آوریم تا مانع از آن شویم کنگره این توافقنامه بین المللی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خراب کند.

خبرنگاری پرسید: توافقنامه هسته ای ایران دولت آمریکا را متعهد می کند که تلاش کند تحریم های ایالتی را علیه ایران به عقب براند. اکنون پانزده فرماندار در نامه ای به رئیس جمهور آمریکا گفتند که قصد دارند تحریم های ایالتی را ادامه بدهند. اگر این امر رخ دهد چه تاثیری روی توانایی شما برای اجرای توافقنامه ایران دارد؟

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت:
من خیلی در این باره که تصمیمات ایالتی چه تاثیری روی توانایی ما برای اجرای توافقنامه خواهد داشت، مطلبی نخوانده ام؛ اما این مسأله ای است که ما روی آن تمرکز خاصی داریم. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم آمریکا به تعهداتش عمل می کند. قطعا ما انتظار خواهیم داشت که ایرانی ها نیز به تعهدات خود عمل کنند. ایران باید قبل از هرگونه تخفیف تحریم ها ، به وعده های خود عمل کند. 

وی در ادامه اعلام کرد باید صبر کرد و دید آیا ایران به عنوان یک کشور با تعهدات جامعه بین المللی موافقت خواهد کرد؟ اگر آنها این کار را نکنند شاهد هیچ گونه تخفیف تحریم ها نخواهند شد. ما باید راهی را برای راستی آزمایی این مسئله بیابیم. اگر آنها این کار را نکنند شاهد تخفیف تحریم ها نخواهند بود. در کل جامعه بین المللی این وحدت نظر خواهد را دارد که ایران باید وادار به پاسخگویی شود. این وحدت نقشی مهم در رسیدن به توافق داشت. جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای مدت ها است که مورد توجه مقامات امنیتی ملی آمریکا قرار دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دیان
۱۳:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۲:۳۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
من آرزو میکنم که زیر حرفشون نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
همین ارنست ، تا دیروز توافق را یک اشتباه و چه چه می دانست. حالا نظرش برگشته.
امریکائیها تعادل فکری ندارند از بس خوک و مشروب می خورند.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
آمریکا ازکره شمالی میترسدوالابه آن حمله میکرداقتدارهرکشورباعث سربلندی خودش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
منوچهر جوگير نشو
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
عامه مردم میدانندهرروزآمریکانمایش بازی میکندوعلت آن راهم همه میدانندپاسخش نمایش متقابل است
آخرین اخبار