مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی گفت: 1400 نفر در زندان تبریز تحت مداوای درمان روانی و روحی قرار دارند که پس از درمان روحی و جسمی به مسائل تربیتی و اخلاقی آنان خواهیم پرداخت .

1400 زندانی تحت مداوای درمان روانی و روحی در زندان تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ بنی هاشم در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: ارتقای سلامت روحی و روانی توسط کارشناسان امر و متخصصان روانپزشکی و تست های روانشناسی مورد مداوا و درمان قرار می گیرند که دراین میان معتادان بیشترین آسیب های روحی را دارند .

مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی درادامه گفت: سه عامل فقری وجود دارد که موجب زندانی شدن فرد می شود وکه این سه عامل  فقر فرهنگی در کنار فقر علمی و بی سوادی است که موجب زندانی شدن فرد می شود.

 و ی گفت:در حال حاضر 70 درصد زندانیان بی سواد هستند که هر چه سواد بالاتر می رود بزهکاری نیز افزایش می یابد.

وی گفت: فقر مالی و مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز یکی از مهمترین مسائلی هستند که موجب زندانی شدن افراد می شود و در حال حاضر نیز 80 درصد خانواده های زندانیان استان افراد فقیر هستند.

مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی افزود: فقر علمی و آگاهی در خانواد های زندانیان نیز دیده میشود و خانواده های زندانیان جزو آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند و شاخصهای متعدد آسیب اجتماعی وجود دارد.

بنی هاشم ادامه داد: نیازمند این هستیم تا در مرحله اول تغییر نگرش حاصل شود تا این تغییر نگرش به تغییر رفتار منجر شود تا در نهایت اصلاح رفتاری را شاهد باشیم.

وی هم چنین از راه اندازی مدرسه غیر انتفاعی ویژه زندانیان در استان خبر داد و گفت: هیچ مانعی در زمینه تعلیم و تربیت زندانیان وجود ندارد و 14 زندانی دانشجو داشتیم که 11 نفر از عفو برخوردار شده و در حال حاضر 3 زندانی دانشجو داریم.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.