به دلیل شیوه بیماری های عفونی از خرید یخ های فاقد بسته بندی خودداری کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسين كيانفر كارشناس مسئول سلامت محيط مركز بهداشت شهدای والفجر شیراز، با توجه به فصل تابستان، گرمی هوا، فراهم بودن امكان مسافرتبراي هموطنان، احتمال شيوع بيماري هاي عفوني و مسموميت هاي غذايي، گفت:پس از برگزاري جلسه ي اضطراري به منظور كنترل بيماري هاي واگیر از آب و مواد غذايي، مانوري با حضور تمامكارشناسان سلامت محيط به مدت يك هفته اجرا شد كه در پي آن علاوه بر كلرسنجي و نمونه برداری از آب آشاميدني برای انجام آزمايشات ميكروبي، از اغذيه فروشی ها نيز بازديد شد.

وي به شهروندانی كه قصد سفر دارند، توصيه کرد: ضمن رعايت نكات ايمني در حين مسافرت، نكات بهداشتي از جمله تامين آب و مواد غذايي سالم را در نظر داشته باشند.

كيانفر افزود: در طول مسافرت، علاوه بر مصرف آب شبكه آبرساني، در زمان مراجعه به پارك ها و تفرجگاه ها به تابلوهاي راهنماي آب آشامیدنی و غيرآشامیدنی توجه داشته و از خريد يخ هاي غيربهداشتي فاقد بسته بندي كه روي زمين نگهداري و خرد مي شوند، خودداري کنید.

این کارشناس سلامت محیط تاکید کرد: در زمان خريد مواد غذايي نيز مشخصات بهداشتي آن را بررسي کرده و از خريد ساندويچ، بستني و آبميوه از فروشندگان دوره گرد و اغذيه فروشي هاي غيرمجاز خودداري شود.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.