استاندار قم گفت: این پروژه، به عنوان پروژه‌ای مهم و بزرگ است که در سلامت هوا و محیط زیست کلان‌شهر قم مؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مدیران استان امروز از بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه فاضلاب در دست احداث قم بازدید کردند.

صادقی با ابراز خرسندی از پیشرفت بسیار خوب این پروژه، گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب قم پروژه‌ای مهم و بزرگ است که در سلامت هوا و محیط زیست کلان‌شهر قم مؤثر است.

وی همت و تلاش مضاعف و همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها در زمینه افتتاح تصفیه خانه فاضلاب قم را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با رفع مشکلات و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف فاز نخست این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و باید زمینه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب قم را به دور از بخشی نگری فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در این مراسم با بیان اینکه 70 میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه و تأسیسات فاضلاب در قم دریافت کرده ایم خاطر نشان کرد: این میزان تسهیلات برای اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت 250 هزار نفر، 18 کیلومتر خطوط انتقال و اصلی در اقطار 600 تا 2 هزار میلی متر و 200 کیلومتر خط فرعی اختصاص داده شده است.

توکلی بینا با اشاره به اینکه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم در ردیف پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور و دنیا است افزود: تولید برق از گاز حاصل از هضم لجن فاضلاب از جمله ویژگی‌های این تصفیه‌خانه است که می‌تواند 70 درصد از برق مورد نیاز تصفیه‌خانه را تأمین می‌کند.

وی گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه پوشش فاضلاب در شهر به بیش از 48 درصد می‌رسد که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

صادقی استاندار قم در پایان این مراسم دستورات لازم را برای اختصاص اعتبارات لازم صادر کرد و از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل گمرکات استان که در جلسه حضور داشتند خواست تا هر چه سریع‌تر مشکلات مالی پروژه را برطرف کنند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.