مسوول انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از درخواست کاندیداتوری ایران برای میزبانی کنگره بین المللی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  ناصر نقدی، در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این درخواست ایران طی لابی برای میزبانی کنگره بین المللی آسیا و اقیانوسیه که هر 2 سال یکبار در کشورهای عضو برگزار می شود انجام است.

وی، با اشاره به درخواست چین واسترالیا برای درخواست این میزبانی افزود: شانس با توجه به تعداد مقالات، اعضا، برگزاری منظم کنگره و شاخص های علمی مورد بررسی آنهابرای این میزبانی بیشتر است.

به گفته وی،طرح این درخواست در مجمع عمومی انجمن فیزیولوژی آسیا و اقیانوسیه با ارائه دلایل مستند درتعداد مقالات و بیان پررنگ ظرفیت های ایران در شاخص های آنها می تواند میزبانی ایران را هر چه بهتر و بیشتر به تصویب برساند.

عضو هیات علمی انیستستو پاستور در گروه فیزیولوژی و فارماکولوژی با تاکید بر آثار و برکات این میزبانی برای انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی کشورگفت: حضور یک هزار شرکت کننده از اعضای هیات علمی و دانشجویان کشورهای مختلف دنیا در این کنگره عظیم عامل تبادل اطلاعات، تجربیات و نظرات ارزنده ای در این حوزه می شود.

نقدی، رفع تحریم ها و تغییر دیدگاه نگاه جهانی به ایران و ارتباطات کشورمان را از دیگر دلایل شانس موفقیت ایران در میزبانی انجمن فیزیولوژی آسیا و اقیانوسیه دانست و گفت: وقتی این کنگره در ایران برگزار شود علاوه بر تبادل دانشجو که الان یکطرفه است و فقط از ایران به خارج می رود دوطرفه می شود امکان کا مشترک علمی نیزافزایش می یابد و آنها با دیدن آزمایشگاه ها و دانشگاه های ما وامکان معرفی ظرفیت های علمی کشورمان به طور قطع و یقین تبادل دانشجویی بیشتری خواهند داشت.

وی، با تاکید بر رشد مقالات علمی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دنیا سطح یک است گفت: کشورما علاوه بر استفاده این ظرفیت بالا به لحاظ تعداد اعضای هیات علمی، تحصیل دانشجویان دوره های پی اچ دی و کارشناسی می تواند به نحواحسن ازآن در تبادل دانشجوی دو طرفه استفاده کند.

به گفته وی، برگزاری نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با حضور اندیشمندان و اساتید علمی این عرصه از سراسر کشوردر این شهرستان می تواند تحولات و موفقیت های چشمگیری را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت پارس دارو، برگزاری بسیارمطلوب نخستین کنگره بین المللی و بیست ودومین کنگره ملی فیزیولوژی وفارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را تاکید کرد وگفت: مراسم افتتاحیه این کنگره بسیارخیلی خوب و پر محتوا و مفید بود بدون اینکه خسته کننده باشد اجرا شد به طوریکه آیین افتتاحیه به موقع آغاز شو و راس ساعت پایان یافت.

نقدی، درپایان برگزاری نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را در مجموعبسیار رضایت بخش، مثبت و مقبول نظرشرکت کنندگان عنوان کرد و گفت:وی در مراسم افتتاحیه بسیاری از این کنگره ها شرکت کرده است اما محتوای برنامه های کنگره کاشان به لحاظ سخنرانی ها، تقدیر از پیشکوتان ومحتوای خوب آن انصافا بسیار عالی بود.

گفتنی است در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان از حوری سپهری، اردشیر ارضی، مرتضی ثمینی، بیژن جهانگیری، حسین صادقی شجاع، علی حائری روحانی، احمد رضا فراشاه اساتید پیش کسوت فیزیولوژی و فارماکولوژی کشور با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.

نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در ایران با برپایی نمایشگاه محصولات دارویی باریج اسانس، تقدیر از محققین و پیشکسوتان فیزیولوژیست و فارماکولوژیست برتر کشور و سخنرانی اساتید برجسته این حوزه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.  


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.