وزیر اقتصاد گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته دولت وزارت اقتصاد متولی و هماهنگ سازی سامانه و تبادل اطلاعات اقتصادی را باید ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا در مراسم رونمایی از سامانه تبدال اطلاعات اقتصادی و مالی در پاسخ به این سوال که این سامانه چه مزایایی برای بخش های مختلف دارد، اظهار داشت: تا به حال شبکه یکپارچه‌ای که از طریق آن بتوان اطلاعات اقتصادی را مبادله کرد، وجود نداشت، اکنون سامانه‌های مختلفی در حوزه اقتصادی وجود دارد و هر کدام از آنها اطلاعات ارزشمندی دارند. اکنون شبکه یکپارچه ایجاد شده که اجازه می‌دهد اطلاعات اقتصادی را بین سازمان‌ها و دستگاه‌های ارائه دهنده اطلاعات و استفاده کنندگان مورد مبادله قرار دهد.
 
وی ادامه داد: برای اینکه سازمان مالیاتی بتواند درآمد واقعی فعالان اقتصاد و مالیات متعلقه را به درستی تشخیص دهد، نیاز به اطلاعات مربوط به واردات، صادرات، نقل و انتقال اموال و دارایی‌ها از سازمان ثبت و اسناد و املاک را دارد که این شبکه این امکان را می‌دهد، تا دستگاه‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله کنند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اکنون تبادل اطلاعات از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد شروع شده و همچنین دیگر دستگاه‌ها در آینده به این سامانه وصل خواهند شد.

طیب نیا همچنین با بیان اینکه امیدواریم هر چه سریعتر ضوابط و استانداردهای مربوط به این بستر تبادل اطلاعات تدوین شود، گفت:  بر اساس مصوبه سال گذشته دولت وزارت اقتصاد متولی و هماهنگ سازی سامانه و تبادل اطلاعات اقتصادی را باید ایجاد کند.

به گفته وی این سامانه 70 تا 80 درصد اطلاعات اقتصادی را دارد و باید زمانی برسد که 100درصد اطلاعات اقتصادی کشور را داشته باشد، تا منجر به کاهش هزینه‌ها، زمان و شفاف‌سازی شود.
 
طیب‌نیا به برنامه های دیگر وزارت اقتصاد نیز اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 150 مجوز کسب و کار در کشور شناسایی شده است، همچنین پروژه خزانه‌داری الکترونیک، استقرار سامانه بانکداری و بیمه‌گری یکپارچه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار