رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان از رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده سنگبری های کشور و آغاز به کار آنها خبر داد.

حل مشکل مالیاتی سنگبری هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رضا احمدی بیان کرد: در نشستی که با حضور مدیرکل مالیاتی کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، به توافقی در خصوص رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده سنگبری ها دست یافتیم.

وی تصریح کرد: توافق قبلی که با وزیر امور اقتصاد و دارایی بسته شده بود در سازمان های مالیاتی مورد اجرا قرار نمی گرفت و گفته می شد که ملاحظات قانونی در آن رعایت نشده است و نمی توان آن را اجرا کرد.

احمدی با بیان اینکه در مدت تعطیلی، سنگبری ها و کارگرانشان ضرر زیادی دیدند، عنوان کرد: ریشه بیشتر این مشکلات رکود است، از طرفی در بازار سنگ همچنان تحریم ها رفع نشده است و از سوی دیگر کاهش بودجه های عمرانی کشور، صنعت سنگ را با رکود شدیدی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط واردات سنگ از چین و هند، تولید کننده داخلی را تحت فشار قرار می دهد و از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم که برای این مشکلات چاره ای بیندیشند.

وی با بیان اینکه تولید یک سال گذشته سنگبری ها در انبارها ذخیره شده است، گفت: در این وضعیت، سنگبری ها باید ارزش افزوده هم پرداخت کنند و تقاضا داریم مسوولان در اجرای توافق یاری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.