کمبود اصلی بیمارستان‌های سوختگی ما نبود سیستم اطلاع‌رسانی و ثبت اطلاعات سوختگی بیماران کشور است.

دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای رئیس بیمارستان مطهری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشکل این است که ما نمی‌دانیم بیماران سوختگی در کشور چه تعداد هستند کجا درمان و کجا درمان ناقص می‌شوند.

وی ادامه داد: نداشتن یک سیستم متمرکز برای اطلاع‌رسانی به بیمارستان‌های سوختگی کشور و همچنین ثبت اطلاعات بیماران سوختگی که در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند مدیریت آن را بیش از پیش سخت و دشوار کرده‌اند.

دکتر ده‌مرده‌ای در پاسخ به این سوال که در طرح تحول سلامت چه اقداماتی برای بیماران سوختگی انجام شده است، این گونه پاسخ داد: بیماران سوختگی به زودی جزء بیماری‌های خاص اعلام می‌شود و این بدان معناست که این بیماران تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند و با شروع طرح تحول سلامت به نسبت گذشته در تهیه تجهیزات لازم هزینه کمتری از جیب بیماران پرداخت می شود و همچنین با سرعت بیشتری در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد.

وی در پایان افزود: قبل از شروع طرح تحول سلامت هر بیمار از 10 میلیون هزینه عمل جراحی سوختگی دو میلیون تومان را از جیب خود پرداخت می‌کرد اما الان حدود 500 هزار تومان می‌پردازند و در برخی موارد از بیماران مبلغی دریافت نمی‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.