رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ایجاد مرکز داوری نقش مهمی در حل مشکلات بخش تعاون خواهد داشت و کمک می‌کند تا این بخش بتواند سهم مناسبی در اقتصاد ایفا کند.

نقش مهم مرکز داوری در حل مشکلات بخش تعاونبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبدالهی رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم آیین افتتاحیه مرکز داوری اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه تعاون در پساتحریم رونق بیشتری خواهد داشت بیان کرد: ایجاد مرکز داوری نقش مهمی در حل مشکلات بخش تعاون خواهد داشت و کمک می‌کند تا این بخش بتواند سهم مناسبی در اقتصاد ایفا کند.

وی افزود: بعد از تصویب قانون تعاون در سال گذشته این ضرورت ایجاد شد که به منطور رسیدیگی به شکایات بخش تعاون نسبت به ایجاد مرکز داوری اقدام شود به همین دلیل با استفاده از کارشناسان حقوق قضا در دستگاه‌های مختلف آیین‌نامه مناسبی بدین منظور تدوین شد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: اولین تعاونی ایران در حدود 80 سال گذشته ایجاد شده که از سویی بیش از 9 هزار و 600 تعاونی با یک میلیارد نفر عضو در دنیا تأسیس شده به گونه‌ای که این تعاونی‌های فعال در دنیا 250 میلیون شغل ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در کشور 124 هزار و 400 تعاونی فعال دارد، افزود: در شرایط تحریم تعدادی از تعاونی‌ها غیرفعال شده که امیدوارم در شرایط پساتحریم شاهد فعالیت آنها باشیم زیرا حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور در تعاونی‌ها ذینفع هستند و به عبارتی تعاونی‌ها بزرگترین نهضت فراگیر در جهان هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی عقب‌ماندگی بخش تعاون عدم تحقق برنامه‌های پنجم است که وی درخواست کرد در تدوین برنامه ششم احکام بر جای مانده از برنامه پنجم در بخش تعاون تصویب شود.

وی با توجه به ضرورت اثربخشی بخش تعاون در اقتصاد کشور تصریح کرد: در دنیا بحث اقتصاد کاپیتالیستی مطرح است و از سویی به این بخش توجه ویژه‌ای شده به گونه‌ای که گردش مالی بخش تعاون در آمریکا 600 میلیارد دلار و در ژاپن 400 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار