نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدرضا انصاری در حاشیه جلسه کمیسیون مهندسی و فنی اظهار داشت: مجلس، در حال تدوین قانونی برای عملیاتی کردن پروژه‌های نیمه‌تمام است که اتمام این پروژه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و دقیق است.

وی با اشاره به اینکه کشور شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته است، گفت: هم‌اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی، مصرف مواد غذایی در کشور کاهش‌یافته، به‌طوری‌که مصرف لبنیات در کشور به حدود 50 درصد کاهش‌یافته است و باید برای توسعه اقتصادی کشور حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شود.

انصاری تصریح کرد: باید با استفاده از فنّاوری‌های نوین، بتوانیم با کشورهای مختلف در عرصه اقتصادی رقابت کنیم و این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت از بخش خصوصی است و باید موانع تولید و اقتصاد در کشور برداشته شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین افزود: یکی از راهکارهای توسعه کشور ارج نهادن به صادرات خدمات فنی و مهندسی و اقتصاد ساختمان است که نیاز است در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی اقدامات بسیار اساسی توسط دولتمردان صورت گیرد تا شاهد رشد و پیشرفت این حوزه در کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان نقدینگی کشور در حال حاضر 800 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب وضعیت کنونی اقتصاد کشور را پویایی بخشیم و شور و امید را در بین مردم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.