تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در مسابقات جام جهانی مقابل آرژانتین شکست خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در  رقابت‌های جام جهانی والیبال شکست خورد.

در این دیدار که در شهر هاماماتسو و از ساعت 7 و 40 صبح آغاز شد، تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر یک مغلوب آرژانتین شد.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سعید  معروف، فرهاد قائمی، مهدی مرندی و عادل غلامی به میدان رفت. آن‌ها در ست نخست این دیدار با نتیجه 27 بر 25 به برتری رسیدند، اما در ست دوم و سوم و چهارم به ترتیب با نتایج 25 بر 22، 25 بر 22 و 26 بر 24 نتیجه را به شاگردان خولیو ولاسکو واگذار کردند.

تیم ملی والیبال آرژانتین که در آخرین پیکار رودرروی ایران با شکست مواجه شده بود با کسب این پیروزی موفق شد انتقام شکست قبلی را از شاگردان کواچ بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران که از اولین بازی خود در جام جهانی نتوانست امتیازی بدست آورد، فردا در دومین دیدار خود باید از ساعت 10 و 40 به مصاف تیم ملی والیبال ونزوئلا برود.

سیزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از امروز آغاز شد و تا یکم مهر ماه ادامه خواهد داشت. 

**حواشی دیدار ایران و آرژانتین

دیدار ایران و آرژانتین در حالی برگزار شد که صندلی های خالی سالن هاماماتسو آرنا بیشتر از همه به چشم می آمد.

بازیکنان تیم ایران پس از صرف صبحانه به جلسه آنالیز رفتند تا آخرین شرایط و اتفاقات را مورد بررسی قرار دهند. تیم ملی والیبال ایران ساعت 10:45 به سالن هاماماتسو آرنا رسید تا خود را برای شروع رقابت با آرژانتین آماده کند. این در حالی بود که درهای سالن برای ورود هواداران از ساعت 11:15 باز شد.

ملی پوشان پس از ورود به مجموعه هاماماتسوآرنا به رختکن رفتند و کواچ چند دقیقه برای آن ها صحبت کرد و از آخرین شرایط حریفان و مسابقات برای بازیکنان توضیح داد و پس از آن ملی پوشان در یکی از سالن های فرعی مجموعه هاماماتسو آرنا به گرم کردن مشغول شدند.

بازیکنان تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین از ساعت 11:45 وارد سالن اصلی مسابقه شدند و کواچ، سرمربی ایران محمودی، عبادی پور، معروف، قائمی، مرندی، موسوی و غلامی را برای شروع بازی وارد میدان کرد. برخلاف معمول ولاسکو در امتیازهای ابتدایی روی نیمکت نشسته بود و از روی نیمکت تیمش را هدایت می کرد.

با وجود اینکه ظرفیت سالن 5 هزار نفر است، اما برای دیدار ایران و آرژانتین تنها حدود 300 نفر به سالن آمده بودند که در این بین حدود 30 هوادار ایرانی بودند و با در دست داشتن پرچم کشورمان از ملی پوشان حمایت می کردند. تماشاگران حاضر در سالن تیم های مورد علاقه خود را تشویق نمی کردند و به نوعی تنها نظاره گر مسابقه بودند.

ست اول این مسابقه در آرامش و سکوت با نتیجه 27 بر 25 به سود ایران تمام شد. در ست دوم زمانی که ایران توانست امتیاز 13 را کسب کند و با حریف خود به تساوی برسد ولاسکو بسیار عصبی شد و توپی که کنار زمین بود را شوت کرد.

گوینده سالن هر تیمی که عقب می افتاد را تشویق می کرد و از تماشاگران هم می خواست که آن تیم را تشویق کنند که اغلب مواقع این درخواست وی بی جواب می ماند. ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال روسیه هم با حضور در سالن هاماماتسو آرنا دیدار تیم های ملی ایران و آرژانتین را از نزدیک تماشا کرد.

از آغاز ست سوم بر تعداد تماشاگران حاضر در سالن مسابقه اضافه شد و ژاپنی ها هم به سبک همیشگی خود بعد از دیدن هر صحنه جذاب، بازیکنان هر دو تیم را تشویق می کردند. در امتیاز 21 بر 17 ست سوم که بازی به سود آرژانتین بود ولاسکو درخواست ویدیو چک کرد که درخواست وی هم درست و برخلاف نظر داور بود؛ همین امر موجب شد تا ولاسکو بخندد و با نگاه به سمت تیم ایران چشمک بزند.

آنالیزورهای تیم های مختلف با حضور در سالن هاماماتسو آرنا به آنالیز بازی ایران و سایر تیم ها مشغول بودند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود فردا چهارشنبه 18 شهریور از ساعت 10:30 (به وقت تهران) برابر تونس قرار خواهد گرفت.

** رقابت ایران و آرژانتین از نگاه آمار

تیم ملی والیبال آرژانتین در دیدار برابر ایران در دفاع و اسپک عملکرد خوبی نسبت به شاگردان کواچ داشت.

ایران در بازی نخست خود در رقابت های جام جهانی 2015 والیبال با نتیجه 3 بر یک مغلوب آرژانتین شد.

در پایان این مسابقه کونته، بازیکن شماره 7 آبی و سفیدپوشان آرژانتین به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. این در حالی است که همین بازیکن با کسب 26 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان هم شد.

شاگردان ولاسکو در دفاع و اسپک عملکرد بهتری نسبت به ایران داشتند؛ آنها 53 امتیاز از اسپک به دست آوردند، در حالی که این آمار در تیم ایران 50 امتیاز بود. آرژانتین در دفاع هم توانست عملکرد خیره کننده ای داشته باشد و15 امتیاز از این بخش کسب کند، اما تیم ایران در بخش دفاعی تنها موفق به کسب 8 امتیاز شد.

هر دو تیم 6 امتیاز مستقیم از سرویس به دست آوردند، اما اشتباهات آرژانتین بیشتر از ایران بود. شاگردان ولاسکو 31 بار با اشتباه خود امتیاز از دست دادند و ایران 27 امتیاز با اشتباه به حریف خود امتیاز داد.

**کواچ: نتوانستیم به بازی برگردیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: خیلی تلاش کردیم تا به بازی برگردیم، اما این اتفاق رخ نداد.

   اسلوبودان کواچ پس از شکست 3 بر یک برابر آرژانتین در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: به تیم آرژانتین تبریک می‌گویم. آنها بهتر از ما بازی کردند.

کواچ افزود: در ست اول سرویس‌های خوبی داشتیم که نتوانستیم به زدن آنها ادامه دهیم. سعی کردیم به بازی برگردیم اما نشد.

**معروف: ضعف های تیم قابل حل است

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم مان ضعف هایی دارد که بدون شک آنها قابل حل هستند.

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از شکست 3 بر یک برابر آرژانتین در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: به تیم آرژانتین تبریک می‌گویم. عملکرد تیمی آرژانتین در دفاع روی تور و توپگیری خیلی خوب بود، اما ما در این زمینه خوب کار نکردیم. فرصت بازگشت به بازی را در ست چهارم داشتیم و با تعویض‌های انجام شده نهایت تلاش را کردیم، اما به اندازه کافی ثمربخش واقع نشد.

وی ادامه داد: این بازی برایمان از اهمیت بالایی برخوردار بود، چون اولین بازی مان بود که باختیم. در حال حاضر مثل همیشه وقتی که بازی را می بازیم، باید امید به پیشرفت و جبران در بازی های بعدی داشته باشیم. ضعف‌های تیم قابل حل است و با تمرین بیشتر روی آن تمرکز می‌کنیم.

** موسوی: نباید می باختیم

سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران گفت: امروز نباید به آرژانتین می باختیم، چراکه سطح تیم ما بسیار بالاتر از حریف است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید محمد موسوی پس از شکست 3 بر یک تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین اظهار داشت: بازی اول بود و می دانستیم که کار سختی خواهیم داشت، چراکه ولاسکو تیم ما را به خوبی می شناسد، اما این موضوعات دلیل خوبی برای شکست نیست.

وی با بیان اینکه خوب بازی نکردیم و باخیم، ادامه داد: در اسپک اول مشکل داشتیم؛ این در حالی است که همیشه در تیم ایران وقتی دریافت اول به خوبی می رسد با تمام تیم های دنیا راحت بازی می کردیم، اما امروز با وجود اینکه دریافت هایمان عالی رسید نمی دانم چرا نتوانستیم خوب اسپک بزنیم. 

موسوی خاطرنشان کرد: نمی دانم ایراد کارمان کجا بود که با یک تیم قد کوتاه مانند آرژانیتن به مشکل خوردیم. برخی ها شاید بگویند که ما با مطرح کردن برخی مشکلات در ژاپن دنبال بهانه گیری هستیم، اما باید بدانیم که همان مشکلات واقعاً تاثیرگذار است. با این وجود ما نباید امروز به تیمی مانند آرژانتین می باختیم، چراکه سطح مان بسیار از این تیم بالاتر است. 

سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران گفت: اگر خودمان بودیم باید 3 بر صفر حریف را شکست می دادیم و فکر می کنم امروز توانش را هم داشتیم، اما این اتفاق رخ نداد و امیدوارم در بازی های آینده این شکست را جبران کنیم.

**مهدوی:ما اصلا خوب نبودیم

مهدی مهدوی درمورد این بازی اظهار داشت: اصلاً خوب بازی نکردیم و واقعیت این است که در هیچ فاکتوری خوب نبودیم. در دریافت، اسپک، دفاع و توپ گیری عملکرد خوبی نداشتیم و تنها در یک دنده عبادی پور توانست چند سرویس پشت سر هم بزند وگرنه در سایر بخش ها عملکردمان رضایت بخش نبود.

وی ادامه داد: در توپ های برگشتی نتوانستیم خوب عمل کنیم و اگر چند تا از توپ های برگشتی را به امتیاز تبدیل می کردیم قطعاً شرایط کلاً فرق می کرد. می توانستیم سه بر صفر برنده باشیم، اما بازی اول همیشه شرایط خاصی دارد، مخصوصاً برای ما که سختی های زیادی را در ژاپن تحمل کردیم.

پاسور تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: به تیم آرژانتین و ولاسکو تبریک می گویم و امیدوارم خودمان هم بتوانیم در ادامه شرایط بهتری پیدا کنیم. فکر می کنم عامل باخت تیم ما خوب بازی کردن آرژانتین نبود، بلکه بد بازی کردن خودمان بود؛ معتقدم که آرژانتین تیمی نبود که بخواهد ما را شکست دهد.

همچنین میلاد عبادی پور  گفت : بازی اول همیشه سخت و سنگین است. متاسفانه نمی دانم چه باید بگویم و فقط می دانم که ولاسکو برای این بازی تیمش را به خوبی آماده کرده بود. آنها کم نقص بازی کردند و دست و پای ما را بستند. فکر می کنم ولاسکو به بازیکنانش یاد داده بود که چه مواقعی چه کاری باید بکنند.

وی ادامه داد: نتوانستیم عملکرد خوبی در بازی اول داشته باشیم، اما سعی می کنیم در بازی های بعدی بیشتر تلاش کنیم تا شرمنده نشویم. ورزش را نمی توان پیش بینی کرد ، اما شک نکنید ایران خیلی زود به شرایط ایده آل بازخواهد گشت.

عبادی پور خاطرنشان کرد: اشتباهات فردی زیادی داشتیم، اما حریف هم بسیار تاکتیکی بازی کرد. آنها با عملکرد خوب خود ما را غافلگیر کردند. به هر حال باید این مسابقه را فراموش کنیم و به فکر بازی های بعدی باشیم.

**ولاسکو: پیروزی مقابل ایران اتفاق بزرگی است

سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین گفت:تیم ایران در سطح بالاتری از ما بازی می‌کند به همین خاطر، پیروزی بر این تیم برای ما اتفاق بزرگی بود.

خولیو ولاسکو در مورد پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل ایران در جام جهانی والیبال گفت: از پیروزی تیمم خوشحالم. تیم ایران در سطح بالاتری از ما بازی می‌کند به همین خاطر، پیروزی بر این تیم برای ما اتفاق بزرگی بود.

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً گفتم ما در مسابقات قهرمانی جهان به ایران باخته بودیم. من آن موقع خوشحال نبودم و حالا هم خوشحال نیستم. وقتی من هدایت تیم ملی ایران را مقابل آرژانتین بر عهده داشتم، به خاطر ایران خوشحال و از شکست تیم کشورم ناراحت بودم. این بار برای آرژانتین خوشحالم و برای ایران ناراحت هستم. 

**زورنتا: ما با ولاسکو حرف های زیادی برای گفتن داریم

بازیکن تیم ملی والیبال آرژانتین گفت: تیم ما با حضور ولاسکو حرف های زیادی برای گفتن دارد.

لوکینانو زورنتا، بازیکن شماره 17 تیم ملی والیبال آرژانتین پس از پیروزی 3 بر یک تیمش برابر ایران درمورد این مسابقه اظهار داشت: برد در بازی اول بسیار مهم است و خیلی خوشحالم که این برد نصیب ما شد. من به خوبی می دانم که بازیکنان ایران انگیزه زیادی برای این مسابقه داشتند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در بازی های بعدی هم همین شرایط را حفظ کنیم و با برتری برابر حریفان خود در جایگاه مناسبی قرار بگیریم. ما با ولاسکو حرف های زیادی برای گفتن داریم.

**کونته: ایران ما را ترساند

بازیکن شماره هفت تیم ملی والیبال آرژانتین گفت: تیم ایران در ست اول با وجود اینکه از ما عقب بود، پیروز شد و ما را ترساند.

فاکوندوکونته، بازیکن شماره هفت آرژانتین و بهترین بازیکن دیدار تیمش با ایران درمورد پیروزی در بازی نخست جام جهانی 2015 والیبال اظهار داشت: ایران باخت، اما خوب بازی کرد. ایران تیم قدرتمندی است. چند سال است که والیبال ایران سر زبان‌ها افتاده و موجب شگفتی همگان شده است. 

وی ادامه داد: سطح والیبال ایران حرفه ای است. برای ما برد در این بازی از اهمیت بالایی برخوردار بود. چون هم بازی اول روحیه بخش است و هم اینکه برد در برابر ایران به ما انگیزه بیشتری برای ادامه راه می دهد. برد بازی اول یعنی اینکه ما روند خوبی را در پیش داریم و جای نگرانی نیست. 

کونته خاطرنشان کرد: بازی در برابر ایران واقعا سخت بود. در کل در جریان بازی اختلاف امتیاز هر ست بسیار ناچیز بود، اما در ست اول ایران ما را ترساند، چون با اینکه اختلاف امتیاز ما بالا بود، ایران توانست خودش را به ما برساند و حتی ست اول را ببرد. 

بازیکن شماره هفت تیم ملی والیبال آرژانتین در مورد بازی با لهستان، عنوان کرد: ما در بازی دوستانه این تیم را شکست داده ایم، اما بازی رسمی کاملاً متفاوت است، البته فعلاً باید به فکر بازی فردا با ونزوئلا باشیم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم. همه بازی ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. چون هدف ما ارتقای روند پیشرفت تیم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب
۲۳:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بچه ها تو رو خدا تو مسابقات جو منفی ندین فکر کنین که بازی اول بوده و بچه ها هنوز به آمادگی لازم نرسیدن میخوام ببینم فردا که ایران انشاا... و با یاری خدا از تونس برد بازم هنوز همین حرف رو میزنین چه غروری امروز فقط خوب بازی نکردیم میدونم که شاید تو بازی اول خوب شروع نکردیم ولی میتونیم یه پایان خوب رقم بزنیم .
بزنین لایک رو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
با این که خیلی بچه ها زحمت میکشن ولی امروز سرحال نبودن ،اشکال نداره بازم خسته نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
والیبال مثل بسکتباله هم از لحاظ روحی باید اماده باشه و هم خوشانس باشه
Iran (Islamic Republic of)
تقی زاده بروجردی
۱۳:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من زور کواچ به بازیکنان خودمون نرسید. امیدوارم در ادامه کل تیم والیبال یکدل برای برد در زمین حاضر شن. انشآ...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
کواچ در حد یک بازیکن ایران است نه در حد مربی !روزهای بد والیبال ایران شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
واقعا والیبالیست ها ض ضعیف عمل کردند جام لهستان هم همین رو نشان داد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من کواچ در حد تیم ملی نیست
United States of America
احمدرضا
۱۲:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
از زمانی که اون پول ها رو بهشون دادن اصلا نتایجشون خوب نیست و هی بازیدن و اینکه ما ایرانیا وقتی شکممون سیره به هیچی اهمیت نمیدیم ولی وقتی شکممون گرسنه باشه ....!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
درسته باختيم ولي تيم ملي تمام تلاش خودشوكرد و هرسه ست رو باتفاوت خيلي كم باختيم.زنده باد تيم ملي واليبال ايران....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
ایران در لهستان به ژاپن باخت بچه ها نمودار پیشرفتشون خیلی افت و خیز داره زود روحیه شون رو میبازن هنوز به طور کامل حرفه ای نشدن
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۱:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
این چه بازی بود اخه و از اون بدتر مربی امیرغفور پشت سر هم توپ خراب کرد ولی تعویض نشد 5 امتیاز آرژانتین جلو افتاد شروع ست4 تازه کواچ تایم اوت گرفت در حالیکه ما یه امتیاز سرویس می گرفتیم ولاسکو تایم اوت رو گرفته بود
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۱:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
تیم والیبال ایران سر حال نبود . بازیکنان خسته و عصبی بودن وامیدوارم بازی بعدی جبران کنن.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
مشکل تیم اینه که اولا:کواچ مربی بزرگی نیست. ثانیا:بازیکنا خیلی مغرور شدن ودیگه اون جنگندگی قدیمو ندارن. ثالثا: بازیکنای بزرگ تیم واسه کواچ تره هم خورد نمیکنن.(یادمون باشه این تو اسیا شرکت نکرد که یعنی واسه این مسابقات اماده باشه)
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
مشکل تیم اینه که اولا:کواچ مربی بزرگی نیست. ثانیا:بازیکنا خیلی مغرور شدن ودیگه اون جنگندگی قدیمو ندارن. ثالثا: بازیکنای بزرگ تیم واسه کواچ تره هم خورد نمیکنن.(یادمون باشه این تو اسیا شرکت نکرد که یعنی واسه این مسابقات اماده باشه)
Germany
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
یاد حرف زنده یاد حسین معدنی افتادم که میگفت اگه دقت نکنیم و خوب کار نکنیم با همین سرعت که داریم میریم بالا با همین سرعت هم سقوط میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر میراب
۱۰:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بیشترین مقصر بازی امروز سعید معروف مغرور و عبادی پور پر اشتباه در امتیازات حساس بودند. من عاجزانه از مسئولین والیبال درخواست دارم برای تکرار موفقیتهای سابق تیم ملی میلاد عبادی پور را از تیم کنار بگذارند.
United States of America
محسن
۱۰:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
گم شو بابا درس مربی گری داد....بازیکن سرویس جهشی موجی نمیتونه بزنه دو تا ابشار تو زاویه نمیتونه بزنه چه ربطی به کواچ داره؟ اون موقع که ایرانو چهارم لیگ جهانی و ششم جهان کرد درس نداد؟ چرت چرا میگی؟ شما کارتون مزخرف گوییه..
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
قبلا هم تیم ولاسکو بود از از ولاسکو برد!
تیم از هم پاشیده. بچه ها درگیر حاشیه شدن و مثل فوتبالیست ها حرف میزنن و کمی هم مغرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
ایران در لهستان به ژاپن هم باخت باید یک فکر اساسی شود هر روز بد تر از دیروز بچه ها روحیه شان را زود میبازند و به قدر کافی هنوز حرفه ای نشدند
آخرین اخبار