نخست وزیر انگلیس در پارلمان با پیوستن تعدادی از اعضای حزب محافظه‌کار به مخالفان برگزاری همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا، شکست خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه با پیوستن تعدادی از اعضای حزب محافظه کار انگلیس به مخالفان برگزاری همه‌پرسی در خصوص عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، دیوید کامرون در پارلمان شکست سختی خورد.

این نخستین شکست نخست وزیر انگلیس پس از انتخاب دوباره او در ماه مه (31 روز منتهی به اردیبهشت) به این سمت بود. همچنین این شکست، بار دیگر اختلاف تاریخی در بین اعضای حزب محافظه کار را در خصوص استقلال از اتحادیه اروپا نشان داد.

کامرون که قصد دارد رابطه انگلیس و اتحادیه اروپا را پیش از رای اعضا در پایان سال 2017 (1396) تغییر دهد، گفت: « قصد دارد در اتحادیه اروپا بماند؛ اما اگر مذاکرات او به نتیجه نرسد، چیزی را تغییر نخواهد داد.»

طرفداران کامرون در حزب محافظه‌کار موافق برگزاری همه پرسی هستند؛ در حالیکه مخالفان او در این حزب بر این باورند که از رای کافی برخوردار نیستند و دولت بنا بر ملاحظاتی نمی تواند همه اطلاعاتی را که ممکن است سبب جلب حمایت از این همه پرسی شود، منتشر کند.

برگزاری همه پرسی در خصوص عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا یکی از وعده‌های انتخاباتی دیوید کامرون بود؛ اما او می‌خواهد پیش از آن برای ایجاد تغییراتی در اتحادیه اروپا تلاش کند. اتحادیه اروپا، اتحادیه‌ای اقتصادی-سیاسی است که با ۲۸ عضو بزرگترین اقتصاد جهان به شمار می‌رود. ۱۹ کشور از اعضای اتحادیه از واحد پولی مشترک یورو استفاده می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار