تیم بسکتبال فرانسه در دیداری نزدیک لهستان را شکست داد و صدرنشین گروه A جام ملت‌های اروپا شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های فرانسه و لهستان از گروه A سی و نهمین دوره بسکتبال جام ملت‌های اروپا ساعت 23:30 دیشب به وقت تهران در سالن پارک اند سویتس آرنای مونت‌پلیه آغاز شد.

فرانسه که با دو پیروزی موقعیت خوبی در این گروه داشت برای تثبیت صدرنشینی‌اش به برد نیاز داشت. در سوی دیگر میدان لهستان هم وضعیت مشابهی داشت. به این ترتیب مصاف این دو تیم در حکم فینال گروه نخست جام ملت‌های اروپا به حساب می‌آمد. به همین  دلیل دو تیم بازی محتاطانه‌ای به ویژه در کوارتر نخست به نمایش گذاشت تا در پایان این وقت به تساوی 14 بر 14 برسند.

با آغاز کوارتر دوم میزبان ابتکار عمل را به دست گرفت و با بازی‌گردانی تونی پارکر، گارد راس سرشناس خود لهستان را تحت تاثیر قرار داد. حضور به موقع ناندو دی‌کولو در ریباند حمله و دفاع هم کمک زیادی به میزبان کرد تا وقت دوم با برتری 16 بر 12 وینسنت کوئه به پایان برسد و فرانسه نیمه نخست را 30 بر 26 به نام خود ثبت کند.

در کوارتر سوم مایک تیلور سعی کرد با دفاع منطقه‌ای فرانسه را کنترل کند. این تاکتیک به کمک لهستان آمد اما بازهم این فرانسه بود که با برتری 23 بر 22 در این 10 دقیقه، در مجموع 53 بر 48 از حریف پیش بیفتد. با آغاز کوارتر چهارم لهستان تیم دگرگون شده‌ای نشان داد و با بازی خوب مارسین گورتات، سنتر 211 سانتی‌متری خود و بازی موثر آدام واژینسکی در پست سه که 11 ریباند از خود به جا گذاشت، عرصه را بر میزبان تنگ کرد.

در ثانیه‌های پایانی و در حالی که لهستان برای جبران 2 امتیاز عقب‌ماندگی‌اش سراسر حمله بود، پارکر با حرفه‌ای‌گری دو پرتاب آزاد از حریف گرفت و با به ثمر رساندن یک پرتاب باعث شد فرانسه 69 بر 66 لهستان را شکست دهد و با 6 امتیاز از 3 بازی صدرنشین گروه A شود. لهستان هم با 5 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.

از گروه D هم امروز 3 بازی برگزار شد که این نتایج را در بر داشت:

لتونی 74- بلژیک 76
لاتویا 72- جمهوری چک 65
استونی 78- اوکراین 71

جدول گروه چهارم

1. جمهوری چک 5 امتیاز
2. بلژیک 5 امتیاز
3. لیتوانی 5 امتیاز
4. لاتویا 5 امتیاز
5. استونی 4 امتیاز
6. اوکراین 3 امتیاز

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار