سرپرست فرمانداری کاشان گفت: ارتقاء کیفیت محصولات داخلی در کنار فرهنگ سازی بهترین راه برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور و جلوگیری از قاچاق کالا به داخل کشور می باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرپرست فرمانداری کاشان در حاشیه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: کاشان قطب صنعتی کشور است و لازم است ساز و کاری تعریف شود تا در سیاستگزاری های واردات کشور نظرات کارشناسی شهرستان به خصوص اتاق بازرگانی مورد توجه قرار گیرد ولی بهترین و اساسی ترین راه ارتقاء کیفیت محصولات داخلی است.

حمیدرضا مومنیان تصریح کرد: کاشان شهری است که نساجی یکی از صنایع سابقه دار و پیشرو منطقه می باشد و حجم بالایی از اشتغال و اقتصاد شهرستان و منطقه به آن وابسته است و لازم است در در زمینه واردات تولیدات این صنعت برنامه ریزی و آینده نگری لازم اندیشیده شود.

وی گفت: وقتی صنایع کاشان می توانند تولیدات نساجی با کمیت و کیفیت مناسب وارد بازار داخلی و خارجی کنند درست نیست محصولات مشابه از دیگر کشورها وارد کشور و شهرستان شود.

وی تأکید کرد: در کنار سیاستگزاری مناسب واردات می بایست به شدت جلوی قاچاق کالا به خصوص در مواردی که به تولید داخلی ضربه می زند گرفته شود. مومنیان با اشاره به افتتاح مجتمع های نساجی در هفته دولت در شهرستان و منطقه گفت: هم اکنون بهترین نخ در شهرستان تولید می شود که می تواند نیاز کارخانه های فرش ماشینی را به بهترین وجه تأمین نماید و ضمن این که باعث اشتغال شهرستان می شود جلوی خروج ارز را نیز می گیرد.

 وی یادآور: فرهنگ سازی در کنار بالابردن کیفیت محصول باعث می شود تا مصرف کنندگان داخلی ترغیب شوند تا از تولیدات داخل کشور استفاده نمایند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.