منابع نظامی عربستان ادعا کردند که به زودی لشگرهایی از نیروها (مزدوران) برخی کشورهای عرب از جمله اردن، مصر، سودان، کویت، مغرب و قطر برای کمک به عربستان در حمله به شهرهای یمن از جمله مارب، تعز، الحدیده، عدن، بیضا و اب اعزام می شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مزدوران متجاوز مصری، مغربی، اردنی، سودانی، قطری و کویتی به بنادر عربستان اعزام و از آنجا از طریق گذرگاه الودیعه به یمن انتقال داده می شوند. 

ارتش متجاوز عربستان پس از دریافت شکست سنگین از ارتش یمن در روز جمعه و کشته شدن 66 نظامی متجاوز اماراتی، عربستانی و بحرینی در حمله ارتش یمن به مواضع متجاوزان در منطقه صافر مارب برای اعاده حیثیت از بین رفته خود دست به دامن کشورهای عربی برای اعزام نیرو به یمن شده اند. 

برخی منابع یمنی پیشتر تصریح کرده بودند که امارات و عربستان بر سر تقسیم یمن با یکدیگر به توافق رسیده اند که ساعتی طول نکشید و دولت امارات اجساد 45 نظامی کشته شده خود را در یمن به خاک این کشور منتقل کرد. 

حمله اخیر جنبش مردمی انصارالله به یک پایگاه نظامی در شهر مارب در شرق یمن که منجر به کشته شدن 66 نفر از نیروهای امارات متحده، عربستان و بحرین شد موازنه قدرت را به سود یمن تغییر داد.

در این حمله، انصارالله و کمیته های انقلابی یمن با شناسایی دقیق پایگاه نظامی مشترک امارات متحده، عربستان و بحرین در شهر مارب یمن و پرتاب موشک دوربرد 45 نظامی اماراتی، 16 نظامی عربستانی و 5 بحرینی را به هلاکت رساندند. 

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند. 
منبع:ایرنا

انتهای پیام / 
برچسب ها: متجاوز ، مصری ، مزدوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.