تعدادی از قانونگذاران نیویورک در نامه ای به فرماندار اعلام کردند لغو تحریم های این کشور علیه ایران را نمی پذیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نقل از نیویورک تایمز، یک گروه 30 نفره از قانونگذاران نیویورکی در نامه ای از "اندرو کومو" فرماندار ایالت نیویورک خواستند همچنان به تحریم های این کشور علیه ایران ادامه دهد.

این قانونگذاران به رهبری دو عضو "مجمع کویینز" -- که هر دو دموکرات هستند --  این نامه را به فرماندار "کومو" ارسال کردند. آنها در این نامه همچنین به شدت از "باراک اوباما،"رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت از توافق هسته ای ایران انتقاد و اعلام کردند: "به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم لغو تحریم های نیویورک علیه ایران را بپذیریم."

آنها از فرماندار خواستند با پیروی از "قانون سرمایه گذاری نیویورک-ایران" از هرگونه معاملات تجاری با شرکتهایی که به ایران کمک می کنند، ممانعت به عمل آورند. 

ایران و کشورهای 1+5 دو ماه پیش در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران لغو خواهند شد. گفته می شود این تحریم ها تا سال آینده به قوت خود باقی بمانند؛ زیرا توافق هسته ای ایران باید به تصویب کنگره برسد. بازرسان هسته ای نیز باید پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید کنند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار