سنندج؛

پیش بینی 95 هزار تن انگور از تاکستان های کردستان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با آغاز فصل برداشت محصول انگور در استان کردستان، پیش بینی می شود امسال 95 هزار تن انگور از تاکستان های کردستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، پورحبیبی باشاره به اینکه کردستان از استان های برتر تولید انگور در سطح کشور است، گفت: برداشت انگور تا یک ماه دیگردراین استان ادامه دارد و پیش بینی می شود در این مدت 95 هزار تن انگور از تاکستان های کردستان برداشت شود.

وی افزود: از 13 هزار هکتار باغات انگور کردستان حدود 5 هزار تن آبی و هشت هزار هکتار باغات دیمی است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: عملکرد تولید و برداشت انگور استان در سال جاری به دلیل سرمای دیررس بهاره نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.
پورحبیبی با اشاره به اینکه کردستان در زمینه برداشت تولید انگور دیم رتبه سوم کشوری را دارا است، گفت: شهرستان های سنندج، کامیاران، بیجار، مریوان و بانه از مراکز اصلی تولید انگور در کردستان است.
وی ادامه داد: از باغات آبی بی دانه کشمشی، قرمز و زرد، فخری و عسکریه و در تاکستان های دیم می توان به رشه مریوان و خوشه بانه اشاره کرد.
پورحبیبی گفت:حدود 75 تا 80 درصد محصول تولیدی استان در صنایع تبدیلی به خارج استان صادر می شود اما درصد کمی به استان های همجوار صادر می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان درپایان گفت: بیش از 20 هزار نفر در بخش تولید و برداشت انگور کردستان مشغول فعالیت هستند

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.