مدیرکل گمرک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد در تلاش هستند که بر اساس قوانین بین المللی گام بردارند که این امر موجب تفاوت آماری با گمرک سرزمین اصلی می‌شود.

اکبر نوبخت مدیرکل گمرک و ترانزیت منطقه آ‍زاد ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: قوانین در حوزه گمرک کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند که در گروه اول گمرک تابع قوانین سرزمین اصلی است ولی در مناطق آزاد گمرک به استناد قوانین منطقه عمل می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مناطق آزاد به دلیل قرارگیری آنها در نوک پیکان تجارت با بازارهای بین المللی در تلاش هستند بر اساس قوانین بین المللی که در راس آن WTO، کنوانسیون تجدید نظر کیوتو گام بردارند که گمرک سرزمین اصلی تاکنون نتوانسته براساس آن رفتار کند.

مدیرکل گمرک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: با پذیرفتن و عمل به قوانین بین المللی می توانیم به اهداف خود شامل جذب سرمایه گذاری،انتقال تکنولو‍ژی، جهش اقتصادی و مدیریت تحولات دست یابیم.

نوبخت افزود:حرکت مناطق آزاد در این راستا باعث ایجاد تفاوت آماری برای گمرک منطقه و گمرک سرزمین اصلی شده است که بعضا از این تفاوت آمار به اسم قاچاق یاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ما منکر این نیستیم که قاچاق در این مناطق صورت نمی‌گیرد ولی این که چه نسبتی به مناطق آزاد مربوط میشود تاکنون نامشخص مانده و آمارهای متنوع ذکر شده مورد قبول این مناطق نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار