وزیر امور خارجه جمهوری چک با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ضرورت تبادل تجارب و انتقال تکنولوژی میان ایران و چکبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک بعدازظهر امروز 15 شهریور 1394 با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی وجود دارد که بایستی در جهت منافع دو کشور بهره گرفت.
 
وی تصریح کرد: توسعه مراودات میان مجالس دو کشور می‌تواند در تسریع و گسترش ارتباطات مفید باشد.
 
در ادامه این دیدار لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک، ارتباطات مجالس دو کشور را از زمینه‌های اساسی برای توسعه مراودات فیمابین خواند و گفت: رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی میان دو کشور می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی و صنعتی در بخش‌های صنایع و انرژی منجر گردد.
 
لاریجانی در ادامه با ابراز خرسندی از توافق 1+5 با جمهوری اسلامی ایران افزود: لغو تحریم‌ها می‌تواند افق تازه‌ای فراروی مناسبات تجاری و بازرگاین ایران و اتحادیه اروپا به ویژه جمهوری چک فراهم کند.
 
لوبومیر زائورالک در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گفت‌وگو و پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و افزود: حمله نظامی نمی‌تواند به بحران‌های موجود در منطقه به ویژه در سوریه پایان دهد.   
 
وزیر امور خارجه جمهوری چک در پایان نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی چک و ایران را بستری برای توسعه مراودات فیمابین دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازرگانی چک آمادگی هرگونه همکاری مشترک در بخش‌های صنایع سنگین، دارویی و توسعه خطوط ریلی با شرکت‌های ایرانی را دارند.  
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار