توقیف محموله ۵ میلیاردی کالای قاچاق در بناب

فرمانده انتظامی بناب از توقیف هفت دستگاه خودرو سواری حامل کالاهای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال و دستگیری هفت قاچاقچی سابقه دار در شهرستان بناب خبر داد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی سلطانی‌وش، اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله‌های قاچاق به صورت کاروانی توسط هفت دستگاه خودروی تیزرو از مرزهای استان همجوار به سمت شهرهای کشور، بلافاصله با تشکیل تیم‌های شناسایی و عملیاتی متشکل از پلیس‌های تخصصی شهرستان بناب، شناسایی و توقف خودروها در دستور کار قرار گرفت.
 
وی گفت: مأموران پس از شناسایی و حصول اطمینان از وجود محموله‌های قاچاق در خودروها، اقدام به برپایی تور ایست و بازرسی در مسیر ورودی این خودروها کردند.
 
سلطانی‌وش با بیان اینکه رانندگان خودروها به محض مشاهده تور ایست و بازرسی، علی رغم دستور توقف از سوی پلیس، در حالی که قصد خسارت مالی و جانی به شهروندان را داشتند از محل متواری شدند، تصریح کرد: به دنبال این اقدام رانندگان، مأموران به تعقیب خودروهای آنها پرداختند، در این تعقیب و گریز قاچاقچیان وارد مسیرهای فرعی شده و در نهایت با رها کردن خودروها در حاشیه جاده خاکی، قاچاقچیان متواری با تعقیب پلیس دستگیر شدند.
 
وی از انتقال این خودروها به مقر پلیس خبر داد و گفت: در بازرسی از آنها ۲۶۹ هزار نخ سیگارت خارجی، ۲۰۰ عدد قابلمه خارجی، بیش از ۶۴ هزار قرص و کپسول غیرمجاز، ۳۲۰ عدد آمپول، شربت و اسپری دارویی کشف شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: معمولا قاچاقچیان کالا، برای فرار از دست قانون با سرعت بالا از داخل شهر عبور می‌کنند و با ابزاری همچون استفاده از وسایل دودزا و میخ برای پنچر کردن خودروهای تعقیب کننده سعی در دور کردن خودروهای پلیس دارند و موجب تصادف منجر به وارد شدن خسارت مالی و جانی به شهروندان می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.