شهردار منطقه2 در تشریح دلیل نشت آب در تونل توحید:

ترکیدگی لوله شبکه آب و فاضلاب علت ریزش آب در تونل/ تونل توحيد محکم ساخته شده

شهردار منطقه 2 گفت: پس از 72 ساعت عمليات بی وقفه تركيدگی لوله‌های آبی كه منجر به نشت آب در تونل توحيد شده بود، شناسايی و برطرف شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیزاله نظری شهردار منطقه 2 در تشريح عمليات ايمن‌سازی تونل توحيد در پی نشت آب از بخشی از سقف اين سازه اظهاركرد: پس از دريافت گزارشی از مركز كنترل ترافيك تونل توحيد مبنی بر ريزش آب از سقف این تونل، تمامی عوامل شهرداری منطقه 2 با هماهنگی ستاد مديريت بحران و اعلام  آماده‌باش به دستگاه‌های ذی صلاح اقدامات لازم را صورت دادند. به طوری که تمامی مسئولان سازمان‌های آب و فاضلاب، شركت گاز، برق، پليس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی و دیگر عوامل مرتبط در موقعيت ميدان توحيد حاضر شدند.

وی با اشاره به اينكه در گام نخست به دليل ريزش آب در كف تونل، مسير تردد خودروها لغزنده شده بود، بیان کرد: با هماهنگی پليس راهور محدوديت‌هايی برای كاهش سرعت خودروها به اجرا در آمد و از تردد موتورسيكلت‌ها جلوگيری به عمل آمد.

 نظری ادامه داد: ابتدا تلاش كرديم تا منشا نشت آب را پيدا كنيم. از همين رو چندين پيش‌فرض در نظر گرفته شد نخست اينكه نشت آب ناشی از تركيدگی لوله‌ای از زيرساخت‌های شهری است كه در بالای سازه تونل توحيد قرار گرفته است.

وی افزود: در نظريه‌های بعدی، كارشناسان احتمال نشت از آب دو قنات دانشگاه تهران و پادگان ارتش را دادند و البته بخشی از آب خام فضای سبز مسير ميانی بزرگراه چمران، از همين رو محدوديت‌سازی در زمينه استفاده از آب در اين مناطق اعمال شد.

شهردار منطقه2 با اشاره به اينكه آب‌های بالادستی را به طور كامل قطع كرديم، تصریح كرد: مسئولان آب و فاضلاب حاضر در صحنه با آزمايش آب‌های نشتی كرده، اعلام كردند كه در بررسی های صورت گرفته هيچ افت فشار آبی گزارش نشده است و مشخص شد كه آب رها شده مربوط به تركيدگی لوله‌های آب و فاضلاب نبوده است. در ادامه مسير دو رشته قنات را نيز دنبال كرديم و مشخص شد كه از اين دو مسير نيز آبی منحرف نشده و به سمت تونل نيامده است.

وی با تاكيد بر اينكه آب خام بالادستی تونل توحيد را نيز كنترل كرديم، بیان كرد: با همكاری سازمان فنی مهندسی و با استفاده از دستگاه GPR، تمام محدوده ريزش كرده را در عمق بازرسی كرديم و متوجه شديم كه حفره‌های موجود در زمين در كجا قرار دارند تا تركيدگی لوله‌ها و نشت آب مشخص شود.

به گفته شهردار منطقه 2 با استفاده از اين روش‌ها و با كمك مطابقت دادن نقشه‌های فنی، نقطه‌ای كه در داخل تونل توحيد ريزش كرده بود شناسايي شد و با توجه به عبور خطوط فشار قوی برق و آب و گاز و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه عمليات سنداژ آب و رفع مشكل آغاز شد.

وی با تاكيد بر اينكه تمامی اين عمليات با ايمن‌سازی محل صورت گرفته است، تصريح كرد: پس از آنكه حفاری لازم صورت گرفت، مشخص شد كه يك شبكه آب و فاضلاب شمالی-جنوبی در مسير تلاقی با شبكه آب و فاضلاب شرقی -غربی دچار تركيدگی طولی در مسير لوله‌ها شده و همين تركيدگی ميزان قابل توجهی آب را در سازه رها كرده است. پس از شناسايی مشكل، با كمك مسئولان آب و فاضلاب حاضر در صحنه مشكل برطرف شد و از شب گذشته تا اوايل صبح تمامی اين آب‌های رها شده مهار شدند.

نظری با انتقاد از بروز برخی بداخلاقی های رسانه‌ای در روزهای گذشته در پی نشت آب در سازه تونل توحيد و انتشار اخبار کذبی مبنی بر ریزش سقف این تونل اضافه كرد: سازه تونل توحيد به قدری مستحكم ساخته شده كه دچار ريزش نمی شود و هم‌اكنون نيز عبور و مرور در اين محور دچار هيچ مشكلی نيست و با همكاری پليس راهور ايمن‌سازی های لازم صورت گرفته است.

شهردار منطقه 2 يادآور شد: از لحظه اول ريزش آب و اعلام مركز كنترل ترافيك با دستور ويژه شهرداری تهران به مدت 72 ساعت تا پايان عمليات تمامی مسئولان شهرداری مربوطه در صحنه حاضر بوده‌اند. هم‌اكنون منشا نفوذ آب شناسايی شده و اگر همچنان شاهد نشت و ريزش آب هستيم، اين نشت مربوط به آب‌هايی است كه در ساعات گذشته در خاك اين بخش از تونل جمع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار