"داود الشریان" مخالفت مؤسسات وهابی با فیلم محمد رسول الله (ص) را موضعی سیاسی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحیات"؛ "داود الشریان" -نویسنده مشهور عربستانی- مخالفتی را که فیلم "محمد رسول الله(ص)" از سوی برخی طرف های سلفی با آن مواجه  شد، سیاسی توصیف و مؤسسات سلفی و وهابی را به ممانعت از انتقال بزرگی و قداست دین اسلام به نسل جدید متهم کرد.

"داود الشریان" با انتشار مقاله‌ای در روزنامه "الحیات" تأکید کرد، فیلم "محمد رسول الله(ص)" -به کارگردانی مجید مجیدی- داستان کودکی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را از دریچه انسان دوستی شخصیت رسول اکرم(ص)، رحمت، رأفت و عطوفت اختصاصی ایشان روایت می‌کند و سکانس‌های این فیلم، با تکیه بر روایت‌های معتبر اهل سنت و تشیع کلید خورده است.

"الشریان" افزود: "مخالفان، به تصویر کشیده شدن شخصیت حضرت رسول را در این فیلم دستاویز قرار داده‌اند؛ ولی این در حالی است که این فیلم به صورت مستقیم، تصویر پیامبر(ص) را به نمایش نمی‌گذارد.

این نویسنده مشهور سعودی در ادامه تأکید کرد: "برخی از مؤسسات دینی افراطی، به دلیل آنکه کارگردان این فیلم ارزشمند ایرانی است، آن را از دیدگاه سیاسی تحلیل می کنند. شکی نیست که این مؤسسات افراطی  با افکار سلفی خود، سعی دارند از انتقال روح عظیم اسلامی و فرهنگ غنی آن به نسل جدید مانع شوند. "

"داود الشریان" در پایان اضافه کرد: فیلم "محمد رسول الله(ص)" -به کارگردانی مجید مجیدی- دین اسلام را به گونه‌ای معرفی کرده است که حتی بسیاری از وعّاظ و سخنوران، از آن عاجز بوده‌اند... ولی موسسات اسلامی افراطی، هنوز میزان اهمیت فیلم‌های دراماتیک در دفاع از تصویر اسلام را درک نکرده‌اند."

این درحالی است که مفتی اعظم وهابی ها، تولید این فیلم را غیرشرعی توصیف کرده و خواستار توقف پخش آن شده بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار