یک عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس گفت: مکانیزم برگشت‌پذیری تحریم‌ها در جلسه امروز کمیسیون برجام مورد بررسی قرار گرفت.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دستور و جزئیات امروز جلسه کمیسیون ویژه برجام در مجلس گفت: کمیسیون ویژه امروز ابعاد حقوقی برجام را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون در بررسی ابعاد حقوقی برجام،‌ میزان تعهدپذیری ایران و طرف‌های مقابل را مورد توجه قرار دادند.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: یکی از سوالات جدی جلسه امروز از تیم مذاکره کننده این بود که اگر بندی از قطعنامه اجرایی نشود، آیا مکانیزم برگشت‌پذیری تحریم‌ها اجرا خواهد شد و یا این که این موضوع فقط مختص به برجام است؟ که تیم مذاکره کننده در جواب این سوال گفت: مکانیزم برگشت‌پذیری تحریم‌ها تنها مختص به نقض برجام است و مشمول قطعنامه نمی‌شود.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه مذکور به موضوع ارجاع 11 مورد از بندهای برجام به فصل 7 ماده 41 منشور پرداخته شد، تاکید کرد:  پیرامون این موضوع سوالی با این جنبه از تیم مذاکره کننده پرسیده شد که آیا ارجاع‌های صورت گرفته به ماده 41 فصل 7 منشور نشان از تعریف کلیت برجام ذیل بند 7 دارد و یا خیر؟ که تیم مذاکره کننده نظری غیر از این داشت و تأکید کرد که کلیت برجام ذیل بند 7 تعریف نشده است.

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با ارجاع 11 مورد از بندهای برجام به فصل 7 ماده 41 منشور سازمان ملل سوالات زیادی از تیم مذاکره کننده پرسیده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بذرپاش ، مجلس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار