معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان افزايش سرقت منازل را با توجه به افزايش سفر در پايان شهريور ماه محتمل دانست و گفت: با بکاربستن نکاتي ساده مي توان از وقوع سرقت منزل پيشگيري کرد

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ عليرضا پريور توجه به نكات پيشگيرانه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: چنان چه شهروندان به توصيه هاي پليس در پيشگيري از سرقت توجه كنند تبعات اجتماعي، اقتصادي و رواني اين امر تا حد بسيار زيادي كاهش خواهد يافت.

وي افزايش سرقت منازل را با توجه به افزايش سفر در پايان شهريور ماه محتمل دانست و گفت: با بکاربستن نکاتي ساده مي توان از وقوع سرقت منزل پيشگيري کرد و تبهكاران را در رسيدن به اهدافشان ناكام گذاشت.

سرهنگ پريور افزود: به شهروندان توصيه مي شود در زمان عزيمت به مسافرت منزل خود را به شخصي امين بسپارند و در مسافرت هاي طولاني مدت خارج از شهر، مراتب را به کلانتري محل سکونت خود اطلاع دهند.

وي جدي گرفتن توصيه هاي پيشگيرانه را باعث جلوگيري از به وجود آمدن يك بحران روحي شديد در خانواده دانست و گفت: هنگام رفتن به مسافرت، از بسته‌ بودن تمام درب ها از جمله درِب تراس، نورگير و پشت ‌‌بام مطمئن شويد و از قراردادن نردبان و چهارپايه در داخل حياط به ‌ويژه كنار ديوار ها، خودداري كنيد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در ادامه بيان داشت: قبل از ترك منزل براي مدت طولاني، اموال با ارزش خود را به فرد مورد اطمينان يا صندوق امانات بانك بسپاريد، البته اين كار را زماني كه در منزل حضور داريد نيز به شما توصيه مي‌كنيم.

سرهنگ پريور گفت: براي افزايش امنيت محل سکونت به ويژه مجتمع هاي مسکوني، از نگهبان محله مورد تاييد پليس و براي تمام درب هاي منزل از قفل هاي مناسب مانند قفل سوييچي و قفل کتابي استفاده كنيد.

وي در پايان تاكيد كرد: اگر به تازگي دسته کليد منزل خود را گم کرده ايد؛ سريعا نسبت به تعويض قفل هاي خانه اقدام کنيد و روي درِ ورودي چشمي نصب كنيد چرا كه اگر روي در، چشمي داشته باشيد، مي‌توانيد ببينيد چه كسي در حال در زدن است و اگر ناشناس بود يا به او مشكوك شديد، مي‌توانيد در را باز نكرده و به ‌سرعت با پليس تماس بگيريد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: سرقت ، منازل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.