وزیر نیرو خبر داد:

تقویت بخش خصوصی نتیجه گسترش روابط بین‌الملل/ برآورد 30 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی

وزیر نیرو گفت: شرکت‌های آلمانی هرگز جایگزین بخش خصوصی نخواهند شد بلکه این همکاری‌ها تقویت بخش خصوصی را به همراه خواهد داشت.

تقویت بخش خصوصی نتیجه گسترش روابط بین‌الملل/ برآورد سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری با آلمان
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه ملاقات با وزیر اقتصاد ایالت وواتمبرگ آلمان گفت: امروز میزبان وزیر اقتصاد ایالت وواتمبرگ آلمان به همراه صاحبان صنایع آنها بوده‌ایم و در زمینه‌ علایق دو طرف اعم از توسعه انرژی‌های نو،‌ بهینه‌سازی مصرف انرژی، صنعت تصفیه آب و فاضلاب، شبکه‌های برق و ارتقا راندمان این شبکه‌ها مذاکراتی داشته‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای پیگیری اهداف و علایق کشورها موسساتی را معرفی کرده‌ایم تا فعالیت‌های مربوطه را پیگیری کنندو با توجه به سابقه همکاری اقتصادی و تجاری ایران و آلمان امیدواریم در شرایط جدید نیز بتوانیم به دستاوردهای مهمی برسیم.

وزیر نیرو در ادامه تأکید کرد: آنچه که مورد علاقه ما است انتقال تکنولوژی و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته است و ما صرفا یک مصرف‌کننده تام نیستیم.

چیت‌چیان اعلام کرد: بنابر توافق صورت گرفته شرکت‌های ذیربط آلمان با سازمان انرژی‌های نو ایران ارتباط مستحکمی را برقرار خواهند کرد.

وی در خصوص دوران پساتحریم گفت: ما به روشنی برای هیأت آلمانی بیان کردیم تمام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم از طریق شرکت‌های خصوصی ایرانی پیگیری خواهد شد که این امر موجب توانمند شدن شرکت‌های خصوصی است.

گفتنی است، شرکت‌های آلمانی هرگز جایگزین شرکت‌های خصوصی ایرانی نخواهند شد بلکه این پروژه‌ها حاصل همکاری بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی خواهد بود.

وی در پایان به برآورد اولیه سرمایه‌گذاری در این خصوص اشاره داشت و گفت: در این جلسه در زمینه سرمایه‌گذاری مذاکره نداشتیم اما برآورد اولیه ما سرمایه‌گذاری خارجی در حدود 30 میلیارد دلار در دوران پساتحریم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
همراهی وزارت نیرووبورس راه گشااست
آخرین اخبار