لپید: نتانیاهو باید شکست را درباره توافق ایران بپذیرد

رئیس حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی گفت نتانیاهو نه تنها نتوانست کنگره آمریکا را به رد توافق ایران متقاعد کند، بلکه روابط واشینگتن و رژیم صهیونیستی را نیز تیره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، لپید، رئیس حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی، دیروز در یک مراسم فرهنگی در شهر اشغالی «بیرشبا» گفت: نتانیاهو باید در مقابل مردم به شکست خود در ممانعت از اجرایی شدن توافق ایران اعتراف کند.

او افزود: نتانیاهو در تلاشهایش برای رد توافق ایران به روابط اسرائیل و واشینگتن آسیب زد و میان جامعه یهود آمریکا تفرقه ایجاد کرد. لپید در ادامه انتقادهایش گفت به دلیل اقدامات نتانیاهو، کشورهای عرب منطقه دیگر رژیم صهیونیستی را متحد نزدیک آمریکا به شمار نمی‌آورند. او همچنین اعلام کرد نتانیاهو به امنیت ملی این رژیم خدشه وارد کرده است.

لپید گفت در نامه‌ای از کمیته امور خارجه و دفاع کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)  درخواست کرده، شکست نتانیاهو را بررسی کند. نتانیاهو روز پنجشنبه در دفاع از کمپین مبارزه علیه توافق ایران گفت: برای من تنها انعکاس نگرانی‌های جامعه یهود درباره این توافق اهمیت داشت.   

رئیس‌جمهور آمریکا  در هفته‌ای که گذشت توانست حمایت 38 سناتور را درباره توافق هسته‌ای ایران به دست آورد. بدین ترتیب، کنگره آمریکا دیگر قادر نخواهد بود وتوی اوباما را باطل کند. در صورتی که تعداد سناتورهای حامی توافق ایران افزایش یابد، اوباما می‌تواند حتی مانع از رد توافق ایران بوسیله کنگره آمریکا در همان مرحله نخست شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار