هم اکنون حدود دو میلیون و 360 هزار خانوار در شهرهای کوچک و روستاها، فاقد گاز طبیعی هستند که قرار است تا پایان سال 96 ضریب نفوذ گازرسانی در کشور به 100 درصد برسد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده وزیر نفت در امور گازرسانی، در نشست مشترک با مدیرعامل، اعضاي هيات مديره، روسا، مسئولين واحدها و جمعي از كاركنان شركت گاز استان زنجان، و جمعی از مسئولین استانی گفت:اجراي بند «ق» تبصره 2 بودجه سال 93 را جهشي در توسعه کشور و اجراي عملي اقتصاد مقاومتي برشمرد كه به پيشنهاد وزير نفت، مهندس زنگنه و استقبال نمايندگان مجلس صورت گرفت،

وی افزود: از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اختیار داده شده که بر اساس بند «ق» قانون بودجه سال 93 و سایر منابع آن گازرسانی به روستاها و شهرهاي بدون گاز را اجرایی کند.

محمود آستانه با بيان اينكه بر اساس این قانون، گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع از جمله نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره می شود، اعلام کرد: شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به شهرها و روستاها، در سال 94 حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که بین استانهای مختلف کشور تقسیم و گازرسانی به شهرها و روستاها به تدریج انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سوخت آزاد شده در این طرح در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد تا از محل فروش آنها هزینه های گازرسانی تامین شود.

نماینده وزیر نفت در امور گازرسانی، اضافه کرد :در سال گذشته، به غیر از نیروگاه ها و صنایع بزرگ، معـــادل سه میلیــارد و 700 میلیون لیتر فــرآورده در بخش صنایع کشور مصرف شده است کـه تا پایان سال 96، به تدریج گــاز جایگزین سوخت مـایع در این صنـایع خواهد شد.

آستانه تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران برای امسال رقمی معادل شش هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کرده و از محل این بودجه که بین استانهای مختلف کشور تقسیم می شود، گازرسانی به شهرها و روستاها به تدریج انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در صورت اجرای طرحهای وزارت نفت در راستای بند "ق" تبصره ۲ بودجه ۹۳، حدود چهار میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.