رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از ارسال 43اثر از هنرمندان صنایع دستی کاشان در سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت خبر داد.

به گزارش   گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛"محسن جاوری" با بیان این که این 43 اثر از 30 هنرمند کاشانی است افزود: داوری سومین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی منطقه مرکزی با حضور استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، لرستان و یزد در اصفهان از تاریخ 18 تا 21 شهرویور ماه برگزار می شود.

مسئول صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز با تاکید بر اینکه دریافت کنندگان نشان ملی می توانند سال آینده در مسابقات بین المللی دریافت مهر اصالت یونسکو شرکت نمایند ادامه داد: 43 اثر در رشته های زری بافی،شعر بافی،مخمل بافی،معرق چوب،منبت،معرق چرم و ....... به دبیرخانه سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ارسال شده است.

محمد بینوا با بیان اینکه کاشان سرزمینی با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی است، افزود: صنایع دستی و هنرهای دستی کاشان بیش از هفت هزار سال قدمت دارد که متاسفانه بعضی از رشته های صنایع دستی در این منطقه منسوخ یا درحال منسوخ شدن هستند.

بینوا تاکید کرد: خانم معصومه بینوا در رشته شعربافی، آقای منصور متشکر در رشته زری بافی و آقای جهانگیر جلالی در رشته نقاشی پشت شیشه سال گذشته موفق به اخذ نشان مرغوبیت صنایع دستی گردیدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.