یک نوزاد مهاجر پس از اینکه همراه با پدر و مادر خود به جزیره در یونان رسید، جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی یونان اعلام کرد روز گذشته یک نوزاد که همراه با پدرو مادر خود از ترکیه به سواحل جزیره "آگاتونسی" یونان وارد شد، کمی پس از ورود جان خود را از دست داد.

گارد ساحلی یونان اعلام کرد این نوزاد پس از ورود به جزیره آگاتونیسی، به بیمارستانی در جزیره ساموس منتقل و معلوم شد جان خود را از دست داده است. مقامات یونان علت مرگ و هویت این نوزاد را اعلام نکردند. این اتفاق در حالی رخ داده است که درگیری های جدیدی  میان هزاران مهاجر و پلیس در بندر لسبوس در شرق دریای اژه گزارش شده است. در بندرلسبوس، نیروهای ضد شورش با هزاران پناهنده که تلاش داشتند از موانع کارگذاشته شده بگذرند و برای رسیده به آتن وارد کشتی شوند، با شلنگ های آب پاش مقابله کردند. پلیس یونان اعلام کرد یک پناهنده بر اثر این اقدام زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

همچنین روز گذشته هزاران پناهجو و مهاجر در برابر مرکز اصلی پذیرش مهاجران این جزیره تجمع کردند و با شعار "پناهندگی پناهندگی" به کندی روند ثبت پناهندگی اعتراض کردند. معترضان همچنین بسوی پلیس سنگ پرتاب کردند.

مقامات جزایر یونانی واقع در شرق دریای اژه، به خصوص جزایر لسبوس و کوس اعلام کرده اند با روند رو به افزایش ورود مهاجران مواجه شده اند. یونان از ماه ژانویه (دی 93) میزبان 230 هزار مهاجر از مسیر دریا بوده است. ورود مهاجران به جزایر یونان به علت ضعف پذیرش و انتقال آنها به آتن، سبب درگیری های دائم با پلیس این کشور شده است.


  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار