قم؛

نشان طلای رقابت های کاراته در دستان امیر مهدی زاده

سرپرست هیئت کاراته استان قم گفت: امیر مهدی‌زاده برای نخستین‌بار به مقام قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های کاراته مردان آسیا دست یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سرپرست هیئت کاراته استان قم  گفت: امیر مهدی‌زاده برای نخستین‌بار در حالی موفق به کسب مقام نخست و نشان طلای رقابت‌های کاراته قهرمانی‌ آسیا شد که سابقه کسب مدال از رقابت‌های جهانی این رشته را دارد و ضمن کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی، از چندین میدان بین‌المللی این رشته نیز مدال گرفته است.
 
علیرضا برخورداری افزود: مهدی‌زاده به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان به مربیگری غلامرضا دباغیان مربی مطرح کاراته استان قم راهی رقابت‌های قهرمانی‌آسیا شد در حالی که این پیکارها به میزبانی کشور ژاپن به انجام رسید.
 
وی اظهار داشت : مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم ابتدا با حریفی از کشور چین رو‌به‌رو شد و توانست با شکست وی راهی مرحله دوم شود در حالی که حریف مرحله دوم وی و همچنین رقبای مراحل سوم و چهارم رقبایی از کشورهای عربستان، کره جنوبی و ژاپن بودند.
 
برخورداری بیان کرد: کسب برتری در چهار دیدار متوالی مقابل رقبای چین، عربستان، کره‌جنوبی و ژاپن موجب شد تا امیر مهدی‌زاده به فینال رقابت‌های کاراته قهرمانی مردان آسیا 2015 راه یابد و بدین‌ترتیب برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا به مصاف کاراته‌کایی از چین‌تاپیه برود.
 
وی تصریح کرد: مهدی‌زاده در دیدار فینال برابر حریف خود از کشور چین‌تایپه کاملا بازی برتری ارائه کرد و با قاطعیت 9 بر صفر حریف را شکست داد و مقتدرانه مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های کاراته قهرمانی مردان آسیا در وزن منهای 60 کیلوگرم را کسب کرد.

 برخورداری در پایان افزود:  مهدی‌زاده اکنون از تمام رقابت‌های معتبر کاراته کشور و جهان مدال کسب کرده و تنها مدال طلای رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا را در ویترین افتخارات خود کم داشت که خوشبختانه در کشور ژاپن به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرد و موجب سربلندی مردم قم و کشورمان شد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: قم ، مهدی زاده ، مدال ، طلا ، کاراته ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.