شایعات بی اساس که گاهی در فضای مجازی علیه جامعه پزشکی رخ می‌دهد عواقب جبران ناپذیری را برای این قشر رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن گلایه از شایعات بی اساسی که گاهی در فضای مجازی اتفاق افتاده و عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه پزشکی ایجاد می‌کند، اذعان داشت: چنین شایعاتی موجب می‌شود برای پیگیری مشکلات پزشکان مانند کاهش دوره طرح پزشکان ضریب کای سهمیه بانوان، بهره‌وری جراحان در مناطق محروم، نقش و جایگاه پزشکان در سیستم سلامت و بهره‌وری متخصصان زنان و ماماها برای زایمان طبیعی با مشکل مواجه شده و نشر چنین شایعاتی امکانات گفتگو در این زمینه‌ها را مسدود می کند.

 وی با بیان اینکه تمامی پزشکان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی مشکلاتی را فراروی خود حس و لمس می‌کنند، ابراز داشت: برای حل این مشکلات می‌توان به فراخور مقدرات و امکانات موجود با آنها مقابله کرد البته بسیاری از مسائل را نمی‌توان در فضای واقعی بدون سنجیدن ابتدا و انتهای آن مرتفع کرد.

آقازاده ادامه داد: باید صرف نظر از فضاهای هیجانی که افراد جوگیر شده و بدون کارشناسی های لازم  قولی را می دهند،  عقلایی به مسئله نگاه کنیم.

وی با اشاره به تفاوت‌های عرصه کار خبررسانی مجازی و گروه‌های اجتماعی با گروه های تشکیلاتی فضای واقعی، افزود: باید بتوانیم از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم ضمن اینکه انتظارات باید از یکدیگر شفاف باشد و با هرگونه وعده انجام نیافتنی و توخالی شخصا مخالف هستم.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پزشکی یک council است و باید در جهت تقویت آن تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: اجازه دهید در عرصه کار تشکیلاتی، سازمان نظام پزشکی، نظرات و تصمیمات خود را داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
فقط بر علیه پزشکان محترم عواقب جبران ناپذیری داره ؟!!حالا اگه پرستار باشه مهم نیست .دارندگی و برازندگی.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
فقط بر علیه پزشکان محترم عواقب جبران ناپذیری داره ؟!!حالا اگه پرستار باشه مهم نیست .دارندگی و برازندگی.
آخرین اخبار