سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: رقابت‌های جام جهانی اولین رقابت تیم‌های بزرگ برای کسب سهمیه است و مسابقات دیگری هم در این راستا برگزار خواهد شد.

اسلوبودان کواچ در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شانس کسب سهمیه المپیک از سوی تیم ملی والیبال ایران گفت: تمام تلاش ما این است که این در این مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشیم و من معتقدم ایران شانس کسب سهمیه المپیک در جام جهانی را دارد. 

وی ادامه داد: اگر نتوانیم در جام جهانی سهمیه المپیک را کسب کنیم، در ادمه شانس دیگری برای رفتن به المپیک داریم. در واقع رقابت‌های جام جهانی نخستین نبردی است که تیم‌های جهان در آن می‌توانند کسب سهمیه المپیک را جزو اهدافشان قرار دهند.

کواچ خاطر نشان کرد: در دسامبر سال آینده کشور ژاپن میزبان رقابت‌های کسب سهمیه المپیک خواهد بود که در آن رقابت‌ها برترین تیم‌های همه قاره‌ها حاضر خواهند بود و این بار در رقابتی که صرفا برای کسب سهمیه المپیک است با هم رقابت خواهند کرد. 

وی افزود: آن مسابقات تلاش اصلی ایران خواهد بود که بتوانند راهی المپیک شوند هرچند در جام جهانی هم با وجود همه سختی‌ها گوش چشمی به این امر داریم.

کواچ در توضیح این که کدام تیم‌ها درانتخابی المپیک مجوز حضور در ریو را بدست خواهند آورد، گفت: سه تیم نخست مسابقات به اضافه بهترین تیم آسیایی آن رقابت‌ها راهی المپیک خواهند شد. همچنین اگر در بین سه تیم ابتدایی یک تیم آسیایی حضور داشته باشد، سهمیه تیم چهارم از آن تیمی خواهد بود که بتواند در رده دوم بهترین تیم‌های آسیایی  مسابقات قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان اظهار کرد: در مسابقات انتخابی المپیک بهترین تیم‌ها از تمام قاره‌ها حاضر خواهند بود و نبردی تنگاتنگ را برگزار خواهند کرد. امیدوارم تیم ملی ایران در نهایت کلید رفتن به ریو را از آن خود کند. هدف اصلی ملی‌پوشان همین است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار