معاون اول رییس جمهور صبح شنبه به منظور افتتاح طرح‌های مهم صنعتی و عمرانی استان کرمان وارد شهرستان سیرجان شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اول رییس جمهوری صبح شنبه به منظور افتتاح طرح‌های مهم صنعتی و عمرانی استان کرمان وارد شهرستان سیرجان شد.

اسحاق جهانگیری در فرودگاه سیرجان از سوی علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، امام جمعه و فرماندار سیرجان و جمعی از مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان این دو وزارتخانه معاون اول رییس جمهوری را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

قرار است امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری بهره برداری از خطوط پنج و شش تولید کنستانتره در مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان در مجموع با ظرفیت چهار میلیون تن و سرمایه‌گذاری یک هزار و 730 میلیارد ریال و 104 میلیون یورو آغاز شود.

با افتتاح این پروژه برای حدود 285 نفر به صورت مستقیم و 840 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

خط تولید آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان به ظرفیت یک میلیون تن و ارزش 2 هزار و 900 میلیارد ریال و 56 میلیون یورو نیز با حضور جهانگیری افتتاح می‌شود که بر اساس آن 400 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 200 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

سومین پروژه‌ای که با حضور معاون اول رییس جمهوری در سیرجان بطور رسمی بهره‌برداری می‌شود، خط شماره یک تولید کنستانتره در شرکت گهر زمین با ظرفیت 2 میلیون تن است که برای آن حدود 86.5 میلیون یورو هزینه شده است و با بهره برداری از آن 80 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

اسحاق جهانگیری در ادامه سفر یک روزه به استان کرمان راهی شهرستان رفسنجان می‌شود و فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه بطور رسمی به بهره برداری می‌رسد. 

محصول این کارخانه با ظرفیت تولید 160 هزار تن در سال، کنستانتره مس 28 درصد است و برای 110 نفر اشتغالزایی می‌شود. 

مجتمع مس سرچشمه در 160 کیلومتری شمال غرب کرمان و 50 کیلومتری رفسنجان واقع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار