فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» نخستین ساخته بهتاش صناعی‌ها به یازدهمین جشنواره فیلم زوریخ راه یافت. .

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «احتمال باران اسیدی» در بخش «چشم‌انداز جدید جهان» (new world view)، یازدهمین جشنواره فیلم زوریخ نمایش داده خواهد شد و مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها برای نمایش این فیلم به سوئیس می‌روند.
 
جشنواره فیلم زوریخ از جمله فستیوال‌های تاثیرگذار و معتبر اروپاست که هر ساله بیش از هشتاد هزار مخاطب و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح سینمای اروپا و جهان را در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.
 
بزرگداشت امسال جشنواره زوریخ به مایک لی، سینماگر برجسته انگلیسی اختصاص دارد. بخش ویژه کشور مهمان امسال این جشنواره به سینمای ایران و نسل جدید سینماگران ایرانی اختصاص دارد. این جشنواره امسال از 2  تا 12 مهر ماه  در شهر زوریخ، سوییس برگزار می‌شود.

فیلم «احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه در بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها) و نامزد جایزه بهترین فیلم در بخش هنر و تجربه شد.

روح‌الله برادری و سمیرا برادری تهیه‌کنندگان «احتمال باران اسیدی» و شمس لنگرودی، مریم مقدم و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی آن هستند.

ایرج رامین‌فر به عنوان طراح صحنه و لباس، کامپوزیا پرتوی به عنوان مشاور کارگردان و محمدرضا جهان پناه به عنوان مدیر فیلمبرداری، بهتاش صناعی‌ها را در این فیلم همراهی کرده‌اند که فیلمنامه آن به قلم خود کارگردان و مریم مقدم نوشته شده است.

پخش بین‌المللی فیلم «احتمال باران اسیدی» به عهده محمد اطبایی (iranian independents) است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار