ادعای ترامپ: می توانم توافق وحشتناک ایران را به توافقی خوب بدل کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با وحشتناک توصیف کردن توافق هسته‌ای، مدعی شد می تواند آن را به توافقی خوب تبدیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ در گفتگویی تلفنی با برنامه «مورنینگ جو» از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی به پرسش های مطرح شده درخصوص توافق هسته ای ایران پاسخ داد.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن وحشتناک خواندن توافق هسته ای با ایران، مدعی شد توانایی آنرا دارد که این توافق بد را به توافقی خوب بدل کند.


مجری در ابتدا گفت: شما قبلاً گفته اید که بر روی توافق ایران کار خواهید کرد و اظهار داشته اید که من در سوابق کاری ام قراردادها و توافق های بدی را تحویل گرفته ام؛ اما نتایج خوبی از آنها حاصل نموده ام. به نظر میرسد که شما آمادگی این را داشته باشید که این توافق را در صورتیکه نهایی شود، بپذیرید و بجای ابطال آن، در صدد اجرای آن برآیید. آیا برداشت من صحیح است؟

ترامپ در پاسخ گفت: "در مورد توافق ایران باید بگویم که به نظر من این توافق، از جهات مختلف، یک توافق فاجعه‌برانگیز است. این حقیقت وجود دارد که شاید ما مجبور شویم مقابل اسرائیل بجنگیم، البته چنین چیزی هیچگاه به وقوع نخواهد پیوست. اما در متن توافقنامه، قسمتی وجود دارد که در آن گفته شده آمریکا قرار است در صورتیکه اسرائیل به ایران حمله کند، از ایران دفاع نماید." 

وی افزود: "چنین چیزی هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد؛ اما پرسش اینجاست که آنها چگونه با چنین چیزهایی موافقت می کنند؟ ما با توافقی وحشتناک مواجه هستیم، اما حداقل با یک توافق مواجهیم. من در تمام عمرم دوست داشته ام که قرارداد‌های بد که در آنها افراد با شکست مواجه شده اند را تحویل گرفته و آنها را به قراردادی خوب بدل سازم. این هم یک نمونه عالی از تحویل گرفتن یک قرارداد بد است.

مجری پرسید: با این حساب شما توافق را رد خواهید کرد، درست است؟
ترامپ پاسخ داد: این توافق بسیار خطرناک است. من این قرارداد را لغو خواهم کرد. ما تا همین جا هم 150  میلیارد دلار از دست داده ایم. ما توافق کرده ایم که این مبلغ را بپردازیم حتی بدون تأیید رسمی. 


وی  در ادامه ادعا کرد: ایران همچنان به اعمال تروریستی ادامه خواهد داد چرا که آنها از این یکصد و پنجاه میلیارد دلار برای همان مقاصدی که هم اکنون به دنبالش هستند، استفاده خواهند کرد و این وحشتناک است که ما با این مسئله مواجهیم. ما قدرت تحریم ها را از دست داده ایم، چرا که همه کسانی که در کنار ما قرار داشتند، رفته اند.

وی باز هم مدعی شد:"توجه داشته باشید که ما با قراردادی وحشتناک مواجه هستیم؛ اما من این توافق را فوق العاده دشوار می نمایم و اگر قرار باشد آنها توافق را برهم بزنند، مجبور به پرداخت تاوان خواهند بود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار