فناوری ساخت سلاح شیمیایی در دستان مزدوران داعشی

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد شواهد موجود نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش به اسناد لازم جهت ساخت سلاح شیمیایی دست یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، "ماریا زاخاروا،" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:« اطلاعات موجود به این نکته اشاره دارد که گروه تروریستی داعش به اسناد علمی و فناوری تولید سلاح شیمیایی دست یافته است. این گروه همچنین به کارگاههای ساخت این نوع سلاح دست پیدا کرده و برای تولید و ترکیب مواد شیمیایی قابل کاربرد در جنگ، متخصصانی را از کشورهای بیگانه جذب کرده است.»

زاخاروا ادامه داد:« روند استفاده از مواد شیمیایی در عملیات گروههای تروریستی افزایش یافته و حتی به خارج از مرزها رسیده است. با توجه به خطر استفاده گروه داعش از مواد شیمیایی با کیفیت، این خطر به مراتب شدیدتر خواهد شد.»

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ادامه داد:« شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به سرعت و به روش مناسب در برابر این تهدیدات واکنش نشان دهد. شورای امنیت و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی نباید در برابر این خطر مهم بی تفاوت باشند.»

وی ادامه داد:« روسیه با سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری دارد. این همکاری ها با قوانین بین المللی سازگار است. ما بار دیگر تاکید می کنیم که از سوریه به عنوان کشور عضو سازمان ملل متحد، در برابر تهدیدات تروریستی حمایت کرده ایم و در آینده نیز حمایت خواهیم کرد. ما در این زمینه به گونه ای عمل می کنیم که موافق با قانون بین المللی است.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد اوت گذشته تحقیق مشترک این سازمان و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی را درباره استفاده از گازهای کلر و برخی از گازهای سمی دیگر در سوریه خواستار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار