تونی ابوت: تصوير کودک غرق شده سوری ضرورت مقابله با قاچاقچيان را خاطر نشان می‌کند

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد تصاویر دلخراش پیدا شدن پیکر کودک غرق شده سوری، ضرورت پایان دادن به فعالیت قاچاقچیان انسان را یادآور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، روز جمعه اعلام کرد تصاویر دلخراش پیدا شدن پیکر کودک غرق شده سوری، ضرورت پایان دادن به فعالیت قاچاقچیان انسان را یادآور می شود و سیاست مهاجرت فوق العاده محدود کننده کانبرا را تقویت می کند. 

 ابوت به خبرنگاران گفت تصاویر پیکر بی جان آلان کردی، کودک سه سال سوری در ساحلی در ترکیه در شرایطی که اروپا با شدیدترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم می کند، ویژگی «تبهکارانه» قاچاق انسان را خاطر نشان می کند.

دولت محافظه‌کار تونی ابوت پس از روی کار آمدن در سال 2013 ، با کمک گرفتن از ارتش به عقب راندن قایق‌های حامل مهاجران را که وارد آب‌های این کشور می شوند، آغاز کرد.

نخست وزیر استرالیا گفت: «این عکس فوق العاده دلخراش است و هیچ پدر و مادری نمی تواندآن را ببیند و متأثر نشود».

وی افزود: «من به درستی سیاستی که استرالیا به اجرا گذاشته است اعتقاد دارم؛ زیرا اگر ما به فعالیت قاچاقچیان انسان پایان دهیم دیگر کسی در دریا جان خود را از دست نخواهد داد. انسانی‌ترین کاری که در میان‌مدت و بلندمدت باید انجام شود از بین بردن این قاچاق تبهکارانه است». 

سیاست استرالیا دو جنبه دارد: کشتی‌های نیروی دریایی استرالیا ابتدا قایق‌های حامل مهاجران را رهگیری می کنند و سپس آنها را به سمت نقطه مبدأ حرکت آنها که اغلب اندونزی است، هدایت می کنند.

مهاجرانی که موفق می شوند به سواحل استرالیا برسند در اردوگاه‌های آوارگان در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو یا جزیره نائورو در اقیانوس آرام اسکان داده می شوند. حتی اگر درخواست پناهندگی آنان پس از تشکیل پرونده قانونی تلقی شود، کانبرا به آنها اجازه اقامت در خاک استرالیا را نمی دهد.

تنها گزینه برای آنها بازگشت به کشورشان، زندگی در اردوگاه‌ها در این جزایر یا کامبوج، کشوری فقیر که استرالیا با آن توافقنامه منعقد کرده، است.

استرالیا می گوید این سیاست موفقیت آمیز بوده است و در یک سال گذشته هیچ قایقی به خاک این کشور نرسیده و هیچ مرگی در دریا گزارش نشده است.

مدافعان حقوق بشر اسکان پناهجویان را در اردوگاه‌ها «فاجعه» توصیف می کنند و به موارد بدرفتاری‌هایی که در آنجا با پناهجویان صورت می گیرد، اشاره می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار