طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بارها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت اما نوبت به بررسی آن نرسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بارها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت اما نوبت به بررسی آن نرسید.

 بعد از گذشت ماهها از نهایی شدن طرح جامع جمعیتی، همچنان این طرح در صحن مورد بررسی قرار نگرفته است.


فاطمه آلیا به خبرآنلاین می گوید: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مدت هاست در دستور سوم و چهارم مطرح شدن در صحن علنی قرار گرفته اما طرح های اولویت دار می آیند و بررسی این طرح را تحت الشعاع قرار می دهند.


او با بیان این که هفته گذشته طرح دو فوریتی مربیان پیش دبستانی جای بررسی این طرح را گرفت گفت: خیلی از طرح ها در فرایند طبیعی باید بررسی شوند اما طرح های دوفوریتی، اولویت دار و یا تغییر دستور باعث جابه جا شدن نوبت آن ها می شود. 
آلیا ادامه داد: این طرح بسیار جامع و حجیم است و بارها از دولت خواسته شده که آن را به صورت لایحه دربیاورد.


او در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید بار مالی زیاد طرح موجب عدم تصویب آن شود گفت: همانطور که ریاست مجلس هم اعلام کردند قرار نیست به یکباره اعتبارات مورد نیاز تامین شود و این اتفاق باید به مرور بیفتد.


این نماینده مجلس ادامه داد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده دارای مواد بسیار زیادی است که همگی آن ها احتیاج به اعتبار ندارند. مثلا بعضی از مواد فعالیت فرهنگی است که کار فرهنگی می طلبد و خیلی از ماده ها هم وظیفه دستگاه هاست که باید مورد تاکید قرار گیرد و بارمالی ندارد. اما آن بخش که بار مالی دارد می بایست به تدریج تامین اعتبار شود.


آلیا در پایان گفت: باید بعد از به صحن علنی آمدن طرح و مواردی که حذف و اضافه می شود به مرور از نظر مالی اعتبارات آن را بررسی و تامین اعتبار کرد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.